Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 12 oktober 2009 18:23

Oj,oj,oj vilken dag jag har haft.

Den här första älgjaktsdagen brukar vara dötrist men inte idag.

Började dagen med att åka till människovalparna Oliver och Adam.

Mycket trevligt.

  

Massor med skoj bus tillsammans med Oliver.

Egentligen skulle vi ha gått till en skogsbacke men det blåste så kallt att vi var

inne och busade istället.

Jag och Oliver har ju alltid massor med skoj saker för oss.

  

Men människovalpen Adam han är fortfarande oanvändbar.

Försökte träna bollkastning med honom när han satt i mattes knä men han

fattar ingenting.

Vadå, snart sex månader. då ska man kunna sånt tycker jag.

  

Blev fika också så Oliver bjöd mej på smaskig cocosboll.

Bra med givmilda människovalpar.

Sen var det massor med mera bus innan jag och matte skulle vidare.

Fick passa min bil ett tag medan matte var i nån tråkaffär med människomat.

Sen åkte vi och hälsade på mina bästa kompisar hennes föräldrar.

  

Har dresserat mattes mamma bra för hon gjorde en skinkmacka till mej.

Här övervakar jag att det går rätt till.

Den var utsökt och försvann som vanligt på två sekunder.

Bjöd mej på en bulle också när människorna skulle fika.

Sem skulle jag åka hem trodde jag.

Men då hände det!!!!!!!!

Jag låg och slappade i mitt baksäte när matte bromsade och svängde!

  

ÄNTLIGEN GIAH!!!!!!!!!!!!!!!!

Har ju inte träffat henne på minst trehundra år eller så.

Att jag fick passa min bil i minst fjorton dagar innan matte behagade hämta mej det

glömde jag alldeles bort när vi äntligen fick vara tillsammans.

Giah blev lika lycklig som jag över att vi äntligen fick vara tillsammans.

  

Gissa om vi busade.

Har ju hur mycket som helst att ta igen eftersom vi inte setts på evigheter.

Men så mitt i vårat busande.............

  

Giahs matte kom med nåt skumt.

Resultaten av Giahs otrohet!

  

Skumma små typer.

Lär visst finnas åtta stycken men jag träffade bara tre av dom idag.

  

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om dom.

Ok, jag kan säkert lära dom massor med bra saker.

  

Jag hittade en ny modell av däck.

Men det var alldeles för lätt för att träna kroppen med.

  

Inte begriper jag varför en ska hänga under magen på Giah heller.

Men hon var så upptagen av mej att hon fräste åt de där små.

Jag var viktigare.

  

Giahs husse kom ut så jag kollade att han var lika bra på att kasta som sist.

Alldeles utmärkt kastare som vanligt.

Hade mycket skoj ett tag.

Sen kom min korkade matte på att det var hög tid att åka hem.

Dumheter.

Jag hade kunnat stanna kvar hos Giah i minst tre veckor med tanke på vår långa

ofrivilliga skilsmässa.

Inte ville Giah skiljas från mej heller.

  

Titta här.

Giah fånge på ena sidan staketet och tittar längtansfullt efter mej medan jag brutalt

släpas bort i onödiga kopplet.

Fast jag hörde att det kommer inte alls att dröja länge nu.

Tror jag vad jag vill om.

Men ett envist rykte säjer att jag ska åka dit på lördag och då ska jag få

träffa bloggpolarna Tim och Ina där!

Hoppas att det stämmer för det verkar ju jätteskoj.

  

Så ingen glömmer att klicka

www.ettklickforskogen.se

Går inte att lägga bannerna bland länkarna av nån anledning.

Men textlänk finns där.

Nu är jag väligt, väldigt trött men mycket nöjd!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards