Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 13 oktober 2009 17:45

Välkomna till mitt lilla kalas!!!!

I dag fyller nämligen min blogg 3 år!!!!

Tänk, i hela 3 år så har jag bloggat, undrar var tiden tar vägen?

Massor med bloggvänner har jag fått under denna tid.

En del av er har jag träffat i verkliga livet och andra bor

för långt bort.

Men ni både bloggvänner och andra läsare är lika mycket värda för mej!

1140 inlägg har jag tråkat ut er med

3058 bilder har ni sett (då hade inte matte kamera första månaderna)

8033 kommentarer har det blivit tills idag.

  

Varesegod alla hundar!

Tårta till er, hoppas den smakar.

Tro inte att matte har åstakommit den utan bilden är snodd på nätet.

  

Alla mina tvåbenta besökare bjuder jag på denna tårta.

Även denna bild snodd på nätet.

Kanske ska berätta lite om min dag också.

I morse när det var dags för morgontoaletten så SNÖADE det1

Matte sa massor med otryckbara saker när hon upptäckte de enligt henne

äckliga snöflingorna.

Sen skulle jag gå en längre runda.

Började vid min närmaste sjö.

  

Titta vad jag hittade!

Min leonbergerbrud Cleo var ute och badade!

Har ju inte träffat henne på evigheter.

  

Kunde inte låta henne bada alldeles ensam så jag begav mej ut i vattnet jag också.

Människorna gnällde om att det var alldeles för kallt för bad.

Äsch, badkrukor!

Nu gäller det verkligen att passa på, för snö innebär att onödiga isen kan visa sej.

  

Självklart blev det en massa busande också.

Svarta påsen som Cleos matte håller i innehåller trattkantareller som de varit

ute och plockat på sin runda.

Hörde att människorna pratade om en gemensam runda i nästa vecka.

Hoppas jag, har inte varit nån på evigheter så det vore på tiden.

Sen när vi hade skilts åt så gick jag till en annan sjö.

  

På väg till den så hittade jag faktiskt en användbar spagrop.

Tyvärr var det inte så mycket lera som jag skulle önska i den men fick duga i

brist på bättre.

  

Den här sjön badade jag mycket i.

Den ligger nästan lika nära som min närmaste sjö men jag har inte varit där

sen i våras.

På sommaren får inte vi hundar vara där för då ska alla människor bada i den.

Men idag med iskalla vindar så var det bara jag som badade.

Självklart så kollade jag alla mina badplatser där mycket noga.

Sen skulle jag egentligen ha gått runt en annan liten sjö.

Men det gick inte för det stod massor med jägare där.

Både jag och matte lider av skogsabstinens nu.

Men jag är lovad att imorgon så ska vi ut i skogen.

Stora skogen där gröna männen har sina gröna hus är helt befriad från

jägare.

Det säjs att de bara jagar där en enda helg och då är hela skogen avstängd.

Så förhoppningsvis så får jag en skogsrunda imorgon.

Kanske kan jobba som svamphund igen fast matte pratar om att plocka tranbär.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards