Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 18 oktober 2009 17:42

Kan ju börja med gårdags kvällen.

När jag gick ut för min sista runda innan natten så

trodde jag att jag hade tur.

Mötte Jolina!

Mycket trevligt eftersom hon luktar alldeles väldigt extra

gott nu.

Men så var det de där korkade människorna.

Tro inte att vi fick umgås inte.

Nädå, skulle hållas säkerhetsavstånd.

Varför då?

Människorna ansåg att vi inte alls skulle göra några valpar så

det var bara ett snabbt möte och korta koppel.

Dumheter!

Ska ta upp frågan med hundombudsmannen.

Idag har det varit en lugn dag.

Matte hade i alla fall den goda smaken att skjutsa mej till en

av alla mina skogar.

Hade tur för det var jägarfritt där.

  

Började med att inspektera bäcken.

Kunde ha varit mycket mer vatten i den tycker jag.

  

Men spagroparna var det alldeles utmärkt kvalitet på.

Hittade många och gjorde massor med bra inpackningar.

De simmade jag sedan bort i de två sjöar som jag har där.

  

Ser ni röken?

Matte säjer att den kommer från vättarnas boningar under jord.

Eller så är det nattens fukt som bildar dimma när solen börjar värma.

Gillar mattes förklaring bättre.

  

Slit och släp.

Jobbade mycket som svamphund.

Var ju flera dagar sen sist så det kändes skönt att få jobba ordentligt.

  

Så passerade jag huset långt bort i skogen.

Smet iväg och kollade vattentunnan.

Bra ingen onödig is på vattnet idag så jag kunde plaska.

  

Så smet jag igen.

Matte tycker ju inte att jag ska springa runt andras hus överhuvud taget.

Äsch, jag måste faktiskt kolla efter eventuella fynd.

Hon hittade mej här.

Vadå, skulle ju bara kolla att de hade ett bra vedförråd och kanske låna ett vedträ.

Fick inte låna nåt vedträ för matte.

  

Men inne i skogen så hittade jag min tunna.

Idag hade jag ju tid så det blev mycket tunnrullning.

Här har jag lyckats rulla in den i en gammal gran men jag löste snabbt

det problemet.

  

Passade på att flisa upp en bit av en gammal stam också.

Egentligen så skulle jag ha gått en annan väg i skogen tillbaka men från ett håll

hördes det skott och från ett annat jakthundar.

Matte tyckte att det var bättre att vi gick tillbaka samma väg.

Alltså grejade jag mer i bäcken och badade i de två sjöarna.

Men från och med imorgon ska det vara mycket lugnare i skogarna igen.

Fast jag har hört talas om besök hos människovalparna.

Ser jag fram emot, lär bli mycket bus med Oliver.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards