Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 6 oktober 2009 19:24

Rubriken är med hänvisning till inlägget under.

Matte kan massor med fula ord.

När jag hade varit hos Jolina och lånat datorn så bestämde hon

dej för att svära lite extra åt skärmen.

Tips, det hjälper med massor med otryckbara ord för nu funkar den!

Så nu kan jag ju visa lite bilder från dagen.

Ska passa på att göra en rättelse också.

Har haft lite svårt med stavningen.

Glöm det där d som stått i Jolinas namn.

Hennes "moster" var snäll och påpekade det.

Men dagen var det.

Jolina kom i morse och som vanligt bjöd jag på frukost och sen var

vi på morgonrunda.

Så var det slappa ett tag innan matte började greja.

Jolina är smart för hon fattade omgående att det var nåt skoj på

gång.

Så kom Monica och vi åkte till en av mina skogar.

  

Busa,busa och ännu mera busa!

Vi har jätteskoj i skogen.

Jag jobbade en del som svamphund och Jolina visade framtassarna hon också.

Hon markerade faktiskt svamp alldeles själv idag!

Inte illa, andra gången med mej i skogen och hon börjar redan fatta

svamphundsjobbets principer.

  

Jag visade självklart några underbara spagropar också.

När jag lerat till dom då kommer Jolina och utnyttjar dom.

  

Gjorde en nosinpackning i undervisningssyfte.

Tänkte att hon kanske inte vet hur man bäst gör såna.

  

Monica har bra fickor för det är alltid fulla med Frolic.

Viktig hundkunskap som Jolina snabbt lärde sej.

  

Som vanligt fick vi egna mackor, men vi var ju tvugna att provsmaka Monicas

också.

Här väntar Jolina på smakprov.

  

Jag ägnade mej åt att visa snygga pinnar när mackorna var slut.

Sen var det ännu mer svamphundsjobb, spagropar och andra viktiga

hundgöromål.

  

Som sagt det tar på krafterna att vara med mej i skogen.

Medan människorna plockade svamp så passade Jolina på att slakta en pinne.

Tror att hon vilade sej lite också.

Sen när vi kom hem så åt vi lte och vilade.

Så kom Jolinas lillhusse och hämtade henne.

När hon gått hem till sej så var jag och matte en kort sväng i en skog.

  

Där brinner det ett ljus nu till minnet av mattes änglavalp Mikael som

skulle ha fyllt år idag.



Av Sigge Svamphund - 6 oktober 2009 17:47

Blir bara ett snabbt inlägg.

Skärmen till datorn har lagt av.

I alla fall så har jag haft en bra dag tillsammans med Jolinda och Monica iskogen.

Mycket spagropar blev det och en del svamphundsjobb.

Jolinda lyckdes faktiskt markera svamp alldeles själv idag.

Just nu är jag hemma hos henne och lånar datorn för att kunna ge ett livstecken

ifrån mej.

Skulle egentligen ha visat en massa bilder men det går ju inte när skärmen är sönder.

Hoppas att matte får tag på en ny imorgon.

Blir alltså inga besök hos er andra heller.

Håll alla tassar och tummar för att jag är tillbaka som vanligt imorgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards