Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 11 oktober 2009 18:03

Mattes dumma påhitt!!!!!

Hon påstod att jag haft så mycket att göra så länge nu att

idag skulle det vara en vilodag!

Fullkomligt onödig uppfinning!

Tror att det hade att göra med att matte hade fullt upp med att

ta reda på all svamp sen igår.

I alla fall så skulle jag ut på en längre runda på förmiddagen.

  

Det här är (var) fin skog vid min närmaste sjö.

Bilden är tagen på förmiddagen och nu finns nog inte skogen mer.

För skogen ägs av kyrkan och skogsmaskinerna skövlar allt inpå samhället nu!

  

Så här fint är (var) det vid sjön.

De träden är säkert borta i detta nu.

Många, många som bor här har vandrat där och en del av Sörmlandsleden går

i närheten.

Men nu är skogen ett minne blott!

Omsorg om miljö och frilutfsliv det existerar inte när pengar och girighet ska

styra i människors värld.

Snälla alla mina besökare klicka på denna länk

www.ettklickforskogen.se

Där kan man dagligen klicka alldeles gratis och på så sätt hjälpa till att bevara

gammelskog.

Ni kan läsa på deras sida hur det går till.

Matte har mailat dom och bett att få lägga deras banner både bland mina länkar

och på våra hemsidor.

Lägga gärna länken även på era egna sidor!

  

Jag avreagerade mej genom att flytta runt på diverse små tandpetare.

Matte säjer att det inte ens är säkert att vi kommer att kunna gå nära sjön

på den sidan nu.

  

Alltså såg jag till att bada massor från alla mina bra badplatser.

Som vanligt borde matte också ha kastat sej i för att kyla av sina upprörda

känslor.

Men badkrukan vägrar ju!

  

Dagens enda fynd.

En gammal badboll.

Urusel kvalitet på såna nu för tiden.

När jag tog den i munnen så försvann all luft!

Gick hem och slappade istället medan matte äntligen såg slutet (läs botten) på

svampkorgen.

På eftermiddagen blev jag utsläpad i det hälsovådliga regnet helt mot min vilja och

alldeles utan hänsyn till min hälsa.

Fast jag behövde inte vara ute så länge.

Matte vägrade lyssna på skogsslakten som hördes alldeles för bra.

I morgon så väntar en mycket upptagen dag.

Ska till människovalparna Oliver och Adam och så säjer matte att efter det så

ska jag få en mycket trevlig överraskning.

Men hon vägrar berätta vad jag ska göra.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards