Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 7 oktober 2009 18:02

Mitt eländiga hundliv!!!!!!

Alltså här har jag haft två underbara dagar med tiksällskap.

Lovad att fyra dagar i veckan då ska vi få umgås hur mycket som helst

på dagarna.

Gissa vad som händer?

Ingen Jolina i morse!!!!!

Matte upplyste om att hon inte skulle komma heller.

Ännu värre hon kommer inte på TRE veckor!!!!!!!!!!

Igår morse hade matte sina aningar för jag var så intresserad av hennes

kissfläckar på morgonrundan.

Sen i skogen då hade jag inte tid att bry mej alls.

Så igår kväll ringde hennes matte och talade om att de hade hittat ett

par blodfläckar.

Alltså ska hon lukta gott nu och människorna som inget begriper har

bestämt att vi inte får umgås.

Skitmänniskor!!!!!

Här får jag chansen till dagligt umgänge med en snygg brud och så

ska det bli avbrott innan vi ens börjat ordentligt.

Jag behöver massor med medlidande från alla er andra bloggkompisar och

andra besökare.

Det är synd om mej!

Hade i alla fall turen med mej idag.

Matte skulle åka och göra nånting i Malmköping.

Nästan på vägen dit så har jag ett par brudar.

  

Här är Milou.

Den första tjejen jag skaffade mej sen jag flyttade till matte.

Snygg pyreneerbrud.

Jag har varit väldigt kär i henne och är fortfarande ganska kär.

Vi har inte träffats på evigheter så det var verkligen på tiden att matte

skjutsade dit mej.

Människorna har inte heller träffats på lika många evigheter.

  

Här är vi tillsammans.

Människorna satt inne och ägnade sej åt en massa mänskligt tråkprat.

Kan de ju göra då, jag var upptagen ute.

  

Det här är Milous lillasyster Flisan border collie.

Mycket trevlig brud som jag är lite kär i.

  

Vi hade också mycket skoj tillsammans.

  

Med möda så fatsnade vi alla tre på samma bild.

Efter ett par mycket trevliga timmar så var vi tyvärr tvugna att skiljas åt.

Hoppas att människorna kommer ihåg att de ska träffas utan att det ska dröja

en massa evigheter.

Var hemma och slappade och gjorde just ingenting ett tag.

Sen var det dags för eftermiddagspromenaden.

  

Titta!!!!!!

Jolina!

Våra mattar hade bestämt träff för att matte skulle lämna saker som inte behöver

ligga här i de där evigheterna som hon ska lukta gott.

Vi busade faktiskt en del.

Men jag skötte mej, luktade bara extra där hon kissat.

Tänkte att då är det nog grönt så vi kan umgås.

Nej sa våra skitmänniskor, här tar vi inga risker.

Vadå risker?

Valpar föds ju jämnt så jag förstår inte problemet.

Människor har så konstiga åsikter,

  

Det kom ett gäng människovalpar som ville leka med oss.

Roade mej mycket med dom ett tag.

Sen var jag tvungen att säja hej då till Jolina.

Människorna pratade om att vi kanske kan ses och gå nån koppelpromenad

innan hon börjar lukta så där jättegott.

Koppelpromenader kan de vara själva!

Nu ska jag deppa resten av kvällen tror jag eller så ska jag muntra upp

mej genom att kolla om ni andra gjort skoj saker.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards