Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 26 oktober 2009 18:09

Började mindre bra.

När jag gick ut i morse så var terroristen och mördarhunden

den lille dvärgpinchern på rymmen.

Han har ju anfallit mej ett par gånger och hade tydligt samma planer i morse.

Begriper inte vad jag gjort eftersom han vill mörda mej.

Fast ok det är ganska många som han tror att han ska mörda.

Men hade i alla fall tur för matte fick i väg honom utan att han hann med att

utdela några bett.

Sen fick jag med mej matte till skogen.

  

Hälsovådliga regnet gör verkligen nytta i mina skogar.

Sist var denna underbara spagrop alldeldes uttorkad.

Men nu var den perfekt.

Precis som några miljoner till som jjag testade.

Insåg att matte mår bättre för hon hade svampkorgen med sej.

Jobbade alltså en del som svamphund.

  

Så hittade jag den gamla pottan som jag inte sett på väldigt länge.

Den hade jag mycket skoj med tills.....................

  

Snacka om att fynda frukost, lunch och middag!!!!!

Någon hund som blir avundsjuk?

En älg har fått sätta livet till och jägarna de tänkte minsann på den hårt

arbetande svamphunden.

Matte sa en massa otryckbara saker och höll på att få frukosten i retur.

Eftersom hon inte har någon som helst förståelse för mej så blev jag brutalt

ivägsläpad från det dukade bordet.

Skitmatte!

Tänkte byta ut henne.

  

Efter att ha badat i sjön så hade jag tur igen.

Mitt på en stig hade någon ställt en dunk!

Övertygad om att det är jägarna som håller med sån service för det var nära deras

tillhåll jaktstugan.

  

Passerade min privata fyndhörna.

Här kollar jag om jag ska hittat nåt skoj.

Men efter älgresterna och dunken så var det inget som jag kände för att fynda idag.

Tar det nästa gång jag går där i stället.

Jobbade lite mer och lyssnade på en gnällande matte.

Jobbigt att gå, rinnade nos och annat mänskligt tjafs.

Men sen när vi närmade oss bilen så sa hon ett par magiska ord som gjorde att jag

fick bråttom.

  

Jag hamnade hos Giah!!!!!!!!!!

Matte skulle till Eskilstuna och handla.

Men stannade hos Giah för att byta till andra kläder än de synnerligen

leriga skogskläderna.

Tyckte att livet var toppen.

Min bästa kompis Monica var också hos Giah.

Men idag var jag absolut inte bästa kompis med henne.

Hon hade en sån där liten mördarhund i släptåg.

Låt vara att det är en tik och hon kanske inte alls försöker mörda alla hundar hon

ser men jag tror att jag ska jämnställa dvärgpinchrar med ko och hästmonster.

Den hunden ska visst vara hos Monica i bland när hennes matte jobbar.

Hm, vet inte vad jag tycker om det............

Idag så bestämde jag mej för att jag inte kände Monica och den lilla mördarhunden

såg jag inte.

Resultaten ev Giahs otorhet var inne så jag och Giah ägnade oss bara åt varandra.

Sen åkte jag vidare till Eskisltuna.

  

Där hamnade jag här!

Hos människovalparna Oliver och Adam.

Adam gör framsteg.

För idag så började han dra mej i öronen och rycka mej i pälsen.

Mycket bra, för det innebär att jag snart kan börja träna honom.

Tyvärr inga bilder på det eftersom han satt i mattes knä och hon inte kunde ta

bilder då.

Att människovalparnas mamma kunde ha gjort det så långt tänkte aldrig matte.

  

Oliver är fortfarande sjuk.

Men människovalpar dom gnäller minsann inte.

Nädå, hög feber men full fart och en massa bus i alla fall.

Där har verkligen matte nåt att lära sej!

Människorna fikade så Oliver bjöd mej på en del gott.

På bilden tänker han ge mej äppelpaj och glass.

Nu är jag en väldigt trött hund och matte säjer att hon är halvdöd.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards