Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 21 oktober 2009 18:00

Har tagit det ganska lugnt idag.

Matte påstår att hon är trött.

Men i alla fall så kom jag iväg till en av alla mina skogar.

Bra skog där jag har flera sjöar bland annat.

  

Ordentlig dimma vid första sjön.

  

Har ju missat mina dagliga bad både måndag och tisdag så det tog jag igen idag.

Går precis lika bra att simma fast det är alldeles grått ute.

Matte skulle inte plocka en endaste liten svampusling idag påstod hon.

Ha,ha jag jobbade och hon plockade!

Fast inga mängder.

  

Det här gillade inte matte!

Jag badar i min superspagrop.

Men hon anser att jag borde ha väntat så hon hade hunnit ta av mej reflexvästen.

Vadå, har hört hur hon gnällt över att den är full med lerfläckar.

Jag såg ju bara till att den blev ren igen.

  

Här är jag på rymmen.

Var evigheter sen jag var vid den andra sjön.

Alltså var det lika bra att bestämma väg själv innan matte hindrade mej.

  

Som sagt länge sen jag var där så det var bäst att markera mitt revir ordentligt.

Sen drog jag iväg för att kolla det lilla, lilla huset vid andra sjön.

Matte gnäller ju alltid på att jag inte alls ska kolla vid hus så det är bäst att ta saken

i egna tassar.

Jag fyndade en liten flaska som jag dumt nog visade för matte.

  

Fast hon är ganska korkad.

Trodde att jag inte skulle kunna ta den om hon ställde den högt upp.

Ha, jag har väl varit bergbestigare i ett tidigare liv.

Alltså fick jag tag på den.

Men sen hittade matte nåt annat ställe och där nådde jag den inte.

  

Samma dimma över Stora Fjällsjön.

Enligt matte är det vackert med sån här höstdimma.

Jag var mest intresserad av om sjön var lika simvänlig som den brukar vara.

  

Detta är enligt matte som inget begriper ett tecken på kallt vatten.

Alltså att jag ligger ovanligt högt när jag simmar.

Trams!!!!!

Jag använder väl vilken simteknik jag vill och det är inte alls kallt!

På väg tillbaka så jobbade jag en del mer som svamphund.

  

Konstaterade att matte inte är alldeles obildbar.

Hon kunde fynda hon också.

Någon har "tappat" en peang och en skum sak i vägkanten.

Den skumma saken är väldigt tung.

Någon som vet vad det kan vara?

  

Jag tränade min vackra kropp med denna lilla behändiga pinne.

Eftersom jag har käftar av stål så knäckte jag den enkelt på mitten.

  

Så där genast mycket behändigare att släpa runt på.

Hemma igen så åt jag min dagliga Dentastix och tänkte slappa ett tag.

Det var då matte blev på tortyrhumör.

Hon påstod att mina öron var smutsiga.

Absolut inte!

De var i perfekt skick precis som resten av min kropp.

Att hon petar med lite bomull i dom ibland det är ganska skönt.

Men nu kom tortyrinstrumentet fram.

Vidriga flaskan med öronrengöringmedel!

Den är lika äcklig som schampooflaskan.

Tro inte att jag kom undan.

Nädå, en massa prat om att nu lille gubben ska du få rena fina öron.

Så hälls det äcklig smörja i öronen och det ska gnuggas och gnidas.

Tar ju flera evigheter att ruska ur all smörja ur mina före detta perfekta

öron sen.

För att inte tala om all tid som måste ägnas åt att gnida huvudet mot alla

mattor plus hela soffan.

Surade länge efter tortyren.

Vägrade att ens titta på matte eller ens vistas i samma rum som henne.

Grisörat placerade jag i hallen och där fick det ligga.

Hon ska inte inbilla sej att det går att myta mej så enkelt.

Fast ok sen råkade jag gå förbi det och det var ju synd att det låg

och skräpade så då offrade jag mej och åt upp det.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards