Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Sigge Svamphund - 1 oktober 2009 17:56

Ja eller i alla fall ledig från svamphunds jobbet.

Hade en ganska hård förmiddag.

Jag och matte var och hämtade min senaste brud Jolinda.

Idag skulle det ju testas om hon ville vara  ensam med mej

och matte.

  

Här är vi på väg mot dagens äventyr.

Matte har inte gått med två kopplade hundar samtidigt sen hon jobbade på

hunddagis för flera hudra år sen.

Men vi skötte oss perfekt den stund vi var tvungna att ha onödiga koppel.  

Av med kopplen och på väg mot en massa spännande saker.

  

Slöa, långsamma matte som aldrig kommer.

Kan inte vänta i evigheter på att kasta oss i sjön.

Dessutom var det så svinkallt i morse att onödiga isen kanske försöker visa sej snart.

  

Jag föredrar ju att simma men Jolinda är lite mer försiktig och föredrar att

vara i strandkanten.

Visade alla mina noga utvalda badplatser.

  

Självklart så var det en massa bus i skogen också.

Hade massor med viktiga saker att visa.

  

Här är vi på väg över till ön ute i sjön.

Bråttom, men matte släpar som vanligt benen efter sej.

  

Bra brud jag träffat.

Behövde inte ens visa denna spagrop, den hittade hon alldeles själv.

Gillar brudar som förstår att sköta sin päls på egen tass.

  

Här fick jag bada utan sällskap.

Hon föredrog att stå på bryggan och beundra mej.

  

Dumma mänskliga påhitt att vi ska sitta och se söta ut!

Har faktiskt massor med viktigare saker att göra.

  

Som här jag har precis visat min utsökta spabäck.

Jolinda uppskattade den och gjorde ordentliga inpackningar.

Jag har precis avslutat min.

  

Syns inte så väldigt bra, men det är perfekt lerinpackning med en härlig doft

av gammalt dyvatten.

Frågar ni matte så stank vi alldeles avskyvärt.

Dessutom hörde jag talas om att hon inte kunde lämna tillbaka en stinkande hund

som hade pälsen full med lera.

Eviga frågan............

När ska människor lära sej att vi klarar vår pälsvård själva?

Nu löste det sej eftersom vi passerade sjön på ett ställe till.

Alla inpackningar simmades alltså bort.

  

Jag visade självklart hur jag håller mej i trim genom träning med träd.

Smart brud för hon visade stort intresse och utförde lite lättare träningsmoment.

Sen gick vi hem till henne ett tag.

Bjöd mej på smaskig bulle när människorna fikade.

Sen råkade vi visst somna båda två ett tag.

Tar på krafterna att visa alla viktiga saker.

Människorna bestämde att eftersom vi skötte oss så bra så kommer jag att

ha tjejsällskap på dagarna från och med nästa vecka.

Mycket trevligt.

Har tillbringat en hel del tid i fåtöljen med att fundera på alla saker som jag ska

lära henne och allt som måste visas.

Borde nog gå att få henne intresserad av att samla på fynd också.

Känns som om det kommer att bli mycket att göra ett tag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards