Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Mycket bra hunddag

Av Sigge Svamphund - 16 december 2011 18:02

Har haft en strålande bra hunddag.

Skulle ut och åka med skrothögen min biloch hade ingen aning om vad som väntade.

Det var verkligen på tiden!!!!!!!!

Nellydejt.

Som vanligt fick jag välkomstpuss innan jag ens hunnit ur min skrothög.

Hann med en del trevligt bus ute, men sen.....................

Titta så vidrigt äckligt!!!!!!!!   

Lappmöglet återkom.

Stora läbbiga flingor kom det.

Gick in och bjöd mej på en portion av Nellys mat och lite fika.

Tack och lov så försvann lappmöglet igen så jag och Nelly hann med mer skoj bus innan matte bestämde att

vi skulle åka hem.

Var inte hemma så länge innan jag skulle ut igen.

Skulle få en överraskning hörde jag.

Studerade en tom gata och såg inget skoj alls tills.....................

Nästa dejt!!!!!

Molly kom och hälsade på mej.

Henne har jag inte träffat sen hon var runt 10 veckor.

Hon bor ju hos min gamle polare Pascos människor.

Pasco vandrade över regnbågsbron i somras.

Tog med Molly och hennes matte för att visa lite av min skog.

Med tanke på att Molly bara är 5 månader så behöver jag lära henne massor med nyttiga hundkunskaper.

Inne i skogen så slapp även Molly sitt onödiga koppel.

Är en hundlig rättighet att vara utan sånt!

Men hon är minsann lika tjuvaktig som alla andra brudar jag dejtar.

Självklart försökte hon sno min noga utvalda pinne.

Varför är alla brudar klepomaner???

Tog med henne till ovanför skidbacken för där finns ju skoj hundsaker att pyssla med.

Som sagt det gäller att lära henne hundlivets väsentligheter.

Som det här.

Springa på skoj rampen.

Jag visade hur man gör och Molly fattade på en gång.

Smart brud, bådar gott efterom hon ska gå på svampsökskurs för mej nästa år.

Rampen är bra till mycket.

Idag så växte det en ostronmussling på den!  

Tyvärr så var det matte som hittade den, jag var upptagen med Mollylektioner.

Fortsatte genom skogen och grejade med viktiga saker.

Visst är vi ett snyggt par jag och Molly!

Tycker att jag passar bra ihop med alla mina brudar.

Vi gick hem till mej.

Jag bjöd Molly på en portion av min mat, tänkte att hon nog var hungrig.

Det var hon.

Matte fick present av Mollys matte.

Visst är den vacker!!!!!!!!

Nu kommer väl vargtokiga matte att sitta i soffan och krama kudde hela dagarna.  

Det kostar på att bara vara 5 månader och dejta mej.

Medan människorna ägnade sej åt mänskligt tråkprat  så slappade Molly.

Fast vi bjöd oss på fikabröd också.

Mollys matte hade goda bullar med sej och matte hade bakat nån kaka.

Men allt skoj har ett slut, Molly skulle åka hem till sitt hemma.

Bara att hålla tassarna för att människorna ser till att vi snart får dejta igen.

I morgon är det lördag.

Mitt "lördagsnöje" har ju bestått av passa huset i massor med lördagar.

Matte har ju lovat att jag ska slippa imorgon.

Ska bli mycket spännade att se om hon håller sitt löfte, fast jag har i alla fall inte sett några illavarslande

tecken på passa huset.



 
 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

16 december 2011 19:09

jag har aldrig sett lappmögel komma ner så där ? Matte säger att det enda som är bra med det är att åka skidor på. Möjligen också att det blir lite vackrare i skogen.............men annars får det vara......blötpuss snyggSigge

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

16 december 2011 20:08

Jamars vilken tjusig brud du träffade på, *Tassarna upp*
Ni är verkligen fina tillsammas, mjau
Lappmögel har vi bara sett en enda gång hittills.
jamars fin pressent din matte fick av Mollys matte.

Tass Tass
önskar er en trevlig 4:de advent




http://gunillaskatter.blogg.se

 
Kasper

Kasper

16 december 2011 22:36

VERKLIGT bra dag, minsann. :)
Hon är snygg, den där Molly. Men bara 5 månader - passa dig Sigge ;)
Ingen snö här. Men regn! Blött och KALLT regn. Hos mig vill precis ALLA vara inne. (Fast Mysan måste prova om och om igen innan hon är säker...)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

16 december 2011 22:48

Två dejter om dan - du är dig lik! Molly kommer nog att bli en bra svamphund om hon ska gå kurs hos dig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

16 december 2011 23:50

Låter som en kanon dag med 2 dejter på samma dag :) Vi fick också snö en liten kort stund. Fick en jätte chock när jag tittade ut genom fönstret och såg snöflingor lika stora som dasslock ;)

Hoppas att du slipper passa tråkhuset i morgon nu då.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Frasse

Frasse

17 december 2011 13:06

Två dejter på samma dag, jo jag tackar! *blink* Trist med det vita, håller tassarna att det töar bort fort.
Vilken otroligt fin förskottsjulklapp ni fick, den skulle jag gärna luta huvudet mot, trots att motivet är lite skrämmande för oss som inte är vana att jama med vargar :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Malin

Malin

17 december 2011 17:56

Mysigt med lite dejtande såhär i juletid ^^
Så fin hon är Molly! :)
Hoppas du och familjen får en trevlig helg!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

17 december 2011 22:11

Men du, Molly och Nelly...vilka fynd! Lyllos! Nublev jag avis!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards