Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Sigge Svamphund - 30 december 2011 18:00

Började min hunddag alldeles som vanligt.

Morgontoalett, slappande och sen en sväng i skogen.

På väg mot dagens äventyr eller vad nu skogen kan erbjuda idag.

Drog mest runt lite planlöst utan några direkt spännande händelser.

Skulle väl vara det här då.

Jag utnyttjar en gran, bara det att ungefär fem meter från mej kom det en hare.

Tyvärr så fastnade den aldrig på bild.

Men jag struntade som vanligt fullkomligt i haren, jakt är inte min grej.

Som sagt, det har blåst en hel del-

Inte nog med att en massa plåtar blåst iväg, även en tung slipers hade Dagmar eller hennes släkt

flyttat på.

Dagens enda fynd.

En synnerligen irriterande slang ute på spårvägen.

Kämpade länge med fick aldrig bort den.

Gick hem en stund, sen skulle jag göra något jag aldrig gjort tidigare.

Åka buss.

Jag har ju åkt bil, tåg, spårvagn och roddbåt men aldrig buss.

Nåt jag måste vänja mej vid under min billösa tillvaro. 

Först så satt jag inklämd hos matte.

Nä, det blev trångt.

Gick över till andra sidan gången.

Hade alldeles perfekt utsikt och kunde snabbt konstatera att jag skulle till Eskilstuna.

Tar på de hundliga krafterna att åka buss så jag somnade en stund.

Så där framme i Eskilstuna och det är bäst att berätta att svamphunden från de stora skogarna är

på besök i staden.  

Är utanför Rudis mattes tråkjobb.

Passade på att lämna en hälsning till Rudi.

Nä, jag och Rudi älskar inte varandra i verkliga livet, tur att vi kan umgås via bloggarna i alla fall. 

Passade det där tråkjobbet i två minuter medan matte sladdade in och ut med rekordfart.

Yes!!!!!!!

Jag hade inte spaat idag och tänk på Eskilstunas största torg Fristadstorget där fanns det minsann spa.

Bara det att matte förbjöd mej att spaa, mest med tanke på hur jag låter då.

Mina spaskall skulle INTE eka över hela stan.

Blev alltså brutalt ivägsläpad.

I stället så gick jag hem till mattes föräldrar.

Mattes pappa fyller alldeles väldiga massor med år (88) idag.

Självklart så gratulerade jag honom.

Mina allra bästa människovalpar Oliver och Adam kom också.

Mycket trevligt.

Adam har fullföljt kursen "Mata svamphund med tårta."

Han får utan tvekan MVG.

Ännu bättre är att matte tycker ungeär lika mycket om tårta som fisk så jag smällde i mej hennes bit.

Jordgubbstårta är god hundmat.

Oliver satt hos sin pappa en stund och laddade upp för en massa skoj bus med mej.

Massor med roligt hade vi.

Som här, jag koppeltränar både Oliver och Adam.

Jodå, de går riktigt bra i koppel.

Sen var det slut på det roliga och dags att åka hem.

Blev inte buss utan jag fick låna mattes mammas bil.

Den ska jag åka med imorgon så jag kan tillbringa mina skogstimmar i en avlägsen skog utan smällare.

Matte säjer att jag ska få åka till en skog som jag inte varit i på evigheter.

Skulle det sen bli så illa att det jag blir livrädd för allt smällande så kommer jag att få åka bil mitt

i natten.

För i bilen är jag alltid trygg.

Fast både jag och matte hoppas på ett så smällarfritt nyår som möjigt.

Både för alla oss djur som är rädda och självklart för miljön som inte heller mår bra av alla gifter. 

Jag bloggar som vanligt imorgon.

Då tänker jag avslöja vem som vann min lilla tävling och vilka nyårslöften jag tänker avge.

Gott Nytt (smällarfritt) År


Till er som inte kikar in här imorgon





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards