Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Sigge Svamphund - 26 december 2011 19:01

I går kväll dök det upp nån vid namn Dagmar och förde ett himla liv.

Redan när jag var ute för min sista kvällsrunda så ruskade hon om alla träd rejält.

Matte säjer att det var ett jäkla liv på henne hela natten och hon snodde dessutom elen en stund.

När det blev morgon hade hon lämnat tillbaka den, men behållit värme och varmvatten.

Skulle gå ut för min morgontoalett.

 

Detta låg utanför min port och blockerade.

En jättelik presenning på rymmen.

Sen såg jag alla möjliga underliga saker på alldeles fel ställen.

Hoppsan!

Malmköpings fina julgran har tröttnat på julen och försöker ta stöd mot stadshuset.

Tur att den inte trillade åt andra håller för där stod det bilar.

Gick hem och slappade en stund.

Så skulle jag ut på en längre runda.

Gården på andra sidan gatan.

Dagmar hade rivit upp ett stackars träd och slängt iväg.

Samma sak som med granen åt andra hållet då hade det lagt sej över ett gäng med bilar.

Gå i skogen var enligt matte inte att tänka på idag.

Blåste fortfarande och nattens storm i kombination med väldigt blöt mark och ingen tjäle är inte lyckat.

Stor risk för att det kanske skulle fortsätta trilla ner träd.

Spårvägen ansåg hon vara en säker promenadväg idag.

Mycket bra val för jag upptäckte snabbt nåt trevligt.

Men skitmatte vägrade komma.

Tror jag gillar den där Dagmar.

Hon hade minsann tagit bort precis all onödig is!!!!!!! 

Jag hade självklart planer som matte vägrade gå med på så det blev tyvärr bara doppa tassarna.

Gick på de små grusvägarna och även där hade Dagmar kastat träd omkring sej.

Behöver jag tala om att matte har vakenmardrömmar om Sörmlandleden?

Den såg hemsk ut i går med alla träd som inte tålde lappmöglet och hur det ser ut nu vill hon inte tänka på.

På väg hem igen.

Håller på att bli ordning på granen igen.

Gick hem och slappade ett tag.

Sen var det dags att åka till Eskilstuna.

Matte var till centrala stan och Gubbdagiset och som ni sett så fick hon tag på rätt kortläsare så nu

kan jag visa bilder igen.


Middag hos mattes föräldrar igen.

Jag försökte självklart kolla att mattes mamma gjorde rätt.

Men sen fick jag andra intressen för mina allra bästa människovalpar Oliver och Adam kom med sin

pappa.

Människorna åt mat och det gjorde jag också.

Kalkonfilé med potatisgratäng är god hundmat.

Människovalparna fick julklappar så jag övervakade paketöppningen.

Här håller Oliver på och kollar sina paket.

Var tvungen att kolla  så Adam också blev nöjd med sina julklappar.

Sen var det väldigt mycket intressant busande med människovalparna.

Länge sen vi busade så det var mycket att ta igen.

 

Men det tar på krafterna att hålla igång med människovalparna.

Var tvungen att slappa en liten stund.

Oliver fick minsann låna mattes kamera.

Undrar varför aldrig jag får det.

Men matte begriper inte vem han tagit bild på här.

Kan absolut inte vara mattes valp Marcus i alla fall.

Men en riktigt fin bild på lillebror Adam fixade han.

Plus att matte hittade en massa andra mer eller mindre underliga bilder.

Sen var det dags att åka hem.

Matte bytte tillbaka till min skrothög och ställde tillbaka sin mammas bil i garaget.

Åkte hemåt.

Ungefär halvvägs hem så blev det tvärnit vid en busshållplats.

Då började matte fundera på om hon kommit ihåg att ta med mej från andra bilen!

Suck!!!!

Nån som vill ha henne?

Jag var med.

Nu är jag en trött hund och matte ska försöka reda ut siså där 250 bilder som äntligen hamnat i min dator.

Jag ska se till så att ni får se bilder från de bildlösa dagarna men det blir i morgon eller så. 



   

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards