Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Sigge Svamphund - 27 december 2011 18:05

I dag skulle jag ut och åka för sista gången med min skrothög.

Kände minsann igen vägen och ställde genast in mej på en trevlig dejt med Nelly.

Var ju nån vecka sen vi sågs sist.

På plats, konstigt ingen Nelly som kom och mötte mej.

Kände dessutom att hon haft andra brudar på besök så jag lämnade hälsningar ifall de återkommer.

Träffade hennes katt Sixten.

Trevlig typ som gärna umgås med mej.

Tänkte att Nelly nog låg inne och slappade och kanske inte märkt att jag kom.

Näääääää ingen Nelly.

Hon hade inte gömt sej under sitt täcke heller.

Sanningen är att hon har rest bort ett par dagar ihop med sina människors ena valp.

Shit!!!!

Blåste som attan ute och så blev jag dessutom blåst på en trevlig dejt!

Roade mej på egen tass på hennes tomt medan matte grejade med skrothögen.

Typ lastade in sommardäck och andra mänskliga tråksaker.

Kom en jättebil och drog ut en skoj slang.

Självklart så tänkte jag ge en eller flera hjälpande tassar

Om inte annat försöka släpa slangen åt nåt annat håll.

Nähä, matte släpade in mej och sa att jag inte alls skulle lägga mej i slamsugningen.

Som tröst bjöd jag mej på fika.

Skulle åka hem igen, allra sista resan med bilen.

Matte hade den goda smaken att stanna vid skogen så jag i alla fall kunde få lite skogsluft.

Skönt att komma in i den en stund.

Någon som sett en gran med inbyggd potta tidigare?

Den där pottan har säkert hängt med granen i ganska många år redan.

Hittade i alla fall en utmärkt spagrop som tröst för min missade dejt.

När jag kom till skogen så höll de på och tog bort ett träd som legat över vägen.

Ungefär när den här bilden togs så brakade det igen.

Nästa träd föll så då bestämde matte att det var slut på att vara i skogen för idag.

Ska inte riskera livet i skogen och Dagmars lillasyster härjade runt för fullt.

Hem och slappade.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Hände inget skoj.

Men jag är lovad en ordentlig runda imorgon under förutsättning att Dagmar och hennes släktingar

håller sej borta.

För övrigt så har matte hjälp mej så nu finns det snart bilder vid de tidigare bildlösa inläggen. 

  

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards