Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 december 2011

Av Sigge Svamphund - 23 december 2011 17:57

Är lika bra att börja med detta.

God Jul till alla mina bloggkompisar och självklart alla er andra läsare också!!!

Vad det gäller bilder på mina förehavanden så får ni vänta ett par dagar till.

Kanske att matte kan fixa till ett par i morgon med hjälp av annan kamera.

Alltså mattes mamma som jag vet läser här, lägg batteriet på laddning tills jag kommer!

För övrigt har jag haft en lugn hunddag.

Tog som vanligt en längre runda i skogen på förmiddan.

Tittade till mina ostronmusslingvalpar som inte växt men lever och nu försvinner ju lappmöglet med en

rasande fart så det finns hopp om att livet blir normalt igen.

I skogen så hittade jag nåt nytt.

Helt plötsligt så växte det baconost på några träd.

Mycket trevligt för det har jag aldrig hittat tidigare, korv, köttbullar och sånt är ju vanligt på buskar

men inte baconost.

Undrar om matte snodde med nån ympkvist från Kaspers skog i onsdags för där växer det visst ibland.

Hur som helst hoppas jag verkligen att den fortsätter att växa här.

Tittade till sjön och hoppades på julbad, men onödiga isen var kvar.

Men det finns hopp om att den dör eftersom det är ganska varmt nu.

Skogen var för övrigt bitvis livsfarlig att vistas i.

Lappmöglet trillade från träden och gjorde sitt bästa för att slå ihjäl både mej och matte.

Spaa kunde jag i alla fall göra till och med på skogsstigar.

Perfekt!!!

Jobbade och hittade en massa fin vinterskivling så jag fick mackor med nystekt sån till lunch.

Resten av dagen har jag mest slappat.

I morgon ska jag åka hem till mattes föräldrar och smälla i mej en massa smarrig mat.

Förväntar mej nån julklapp också.

Självklart så kommer jag att blogga under hela helgen om mina förehavanden.

HA EN RIKTIGT BRA JUL ALLA!!!!!!!!!

Hoppas att alla ni hundar får massor med god mat och självklart julklappar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards