Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Sigge Svamphund - 28 december 2011 17:50

Idag skulle det vara en lugn dag bestämde matte.

Har varit så mycket senaste tiden så jag skulle inte gå under av en sån dag.

I alla fall så skulle jag få gå en av mina bra rundor.

Var tvungen att ha onödogt koppel ganska länge, matte vägrade nämligen att försöka gå genom villaområdet

där hon gick totalvilse sist.

Så där ordningen är återställd och jag är på fria tassar.

Den här vägen leder till två av mina sjöar bland annat, men så långt skulle vi inte idag.

Blev andra vägar.

Började hur bra som helst.

Hittade en dunk, men jag grävde aldrig upp den fick andra intressen.

En trasig vägkon var helt plötsligt mycket roligare.

För första gången i mitt eländiga hundliv så lyckades jag få med mej en sån!

Hade massor med skoj med den innan jag gömde den för kommande behov.

Någon som har behov av en grind?

Kostar en grisknott.

Lyckades inte släpa iväg den, så skynda på innan nån annan hittar den.

Fortsatte och ägnade mej åt mina vanliga hundgöromål typ 19 000 spagropar och andra mycket trevliga

saker som grankottar och underbara dofter.

För andra gången i livet så ringde matte 112.

Långt där borta ligger det ett hus och det brann ordentligt.

Men det var redan larmat och samtidigt som matte pratade med larmcentralen så hördes brandbilarna.

Hoppas verkligen att allt slutade väl.

Gick inte att se om det var bostadshuset eller ett uthus som brann för det är nån kilometer bort.

Medan matte grejade med ringande så inpekterade jag såna här.

Har varit kallt i natt så jag fick ge onödiga isen ett par raka högertassar för att komma åt vattnet.

Hittade min gröna slang som jag gömde förra gången.

Roade mej med den och nu är den gömd på ett annat ställe.

Gillar verkligen den här rundan eftersom jag kan göra så mycket fynd efter den.

Tänkte att om jag la mej alldeles platt så skulle matte passera utan att se mej.

Alltså skulle jag kunna slänga mej i diket med det ljuvligt doftande vattnet och göra inpackningar i

lugn och ro.

Funkade inte, hon såg mej och jag blev blåst på spaandet.

På väg hem och jag har precis gjort dagens sista fynd.

En spade.

Säljer den för en köttbulle om nån är intresserad.

Fick tyvärr inte ta med den hem så det är snabba bud innan någon annan hittar den.

Gick hem och slappade.

Matte går mest runt och säjer en massa konstiga ord.

Min bil är ute på annons på Blocket och alla dårar har bestämt sej för att ringa till matte.

Bland annat en som inte alls förstod att hon definitivt INTE tänkte åka 1,5 mil med avställd bil för

att visa den.

Nån annan som skulle komma, men ringde när den skulle ha kommit för att berätta att räkningarna var tvungna

att betalas just det klockslaget.

Så där har det hållit på, men förr eller senare så ringer säkert nån vettig och seriös person.

Av den anledningen slängde inte matte mobilen i nåt av mina spadiken fast det var väldigt nära.

Ni kan väl vara bussiga och hålla tummar och tassar för att rätt person ringer och kommer och köper

bilen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards