Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Jobbat lite

Av Sigge Svamphund - 21 maj 2008 17:35

Idag har jag faktiskt jobbat lite.

Kan ju inte ligga på latsidan jämnt.

Började väldigt bra för jag fick åka till Grisöronaffären.

Som vanligt mycket trevligt. Hittade massor som jag ansåg att jag behövde köpa. Men matte var av helt andra åsikter.

Tror jag ska ta till mej Molles förslag och ha loppis med alla saker jag hittar.

Då får jag egna pengar och kan handla vad jag vill i Grisöronaffären.

Nu tyckte matte att jag skulle ha ett nytt fästinghalsband.

Fullkomligt onödigt, behöver inget sånt.

Matte behöver det säkert bättre. Jag har haft 9 fästingar och hon har haft 15. Alltså borde hon sätta det på sej själv istället.

Ja,ja jag fick i alla fall köpa ett gott tuggben.

Sen blev det ännu bättre för jag blev skjutsad till Sagostigen.

Det innebär ju att jag ska till skogen och min älskade bäck.

Men titta här!!!!

Sagostigen är invaderad av äckliga monster som jag VET äter hundar.

Matte trodde att hon skulle ta kort på mej och monstren.

Aldrig i livet att jag ens närmar mej såna där. Hon försökte få mej att hälsa på dom eller i alla fall sitta snyggt framför staketet.

Nä,nä inga såna dumheter. Jag höll till bakom matte medan jag morrade åt dom. Tänker inte alls sluta mina dagar som monstermat.

Syns ju lång väg att de har hundar som favoritföda.

Slapp monstren och kom ut i skogen. Var ju tvungen att greja mycket med min älskade bäck. Här jobbar jag hårt med att ta bort en stor pinne som ligger i den. Ska inte ligga saker i min bäck.

Nu befinner den sej på land och det är ordning i bäcken igen.

Hittade en gammal älgskalle som jag hade mycket skoj med.

Hade den med mej ganska länge och funderade på om jag skulle ta hem den. Men insåg att jag nog inte skulle få det.

Gick förbi en jaktstuga och där hittade jag den här hinken.

Funderar allvarligt på att börja samla på hinkar också.

Hade mycket skoj med denna.

Men när jag var ouppmärksam ett ögonblick så bara försvann den.

Misstänker starkt att matte har nåt med det försvinnandet att göra.

Jag passade på att jobba lite som svamphund också.

Hittade en murkla och en del svamp som heter föränderlig tofsskivling.

Så jag har fått god svampmacka i kväll.

Så funderar jag på att börja jobba som hyresvärd.

På Sagostigen så har jag ju mitt slott i den lilla sjön. Men det finns ett slott till. Det här funderar jag på att hyra ut till intresserade hundar.

Är ordentligt staket runt omkring det ifall det är en hund med rymningsplaner.

Men tyvärr så finns monstren i en hage nära detta slott. Får väl justera hyran med tanke på dom.

Härom dagen så tyckte Moa och Maiko att jag skulle döpa om mej till

"Baron Sigge von Murkel".Funderar allvarligt på det med tanke på de två slotten.

Hundar som är intresserade av att hyra slottet kan kontakta mej.

 
 
Ingen bild

molle

21 maj 2008 18:08

Ja du,, jag skulle nog kunna tänka mej att hyra detta fina slott.. och med tanke på dina "MONSTER" så lär det ju bli en billig hyra..

 
Ingen bild

molle

21 maj 2008 18:09

Men jag glömde ju...TUSEN TACK!! för det fina priset,, kanske kommer det nån sommar tävling nu??

 
Ingen bild

malte o snoki

21 maj 2008 19:37

hörru Baron Sigge det va fina slott men vi vill bo hos matte...
de däringa korna e snälla o äter väldigt lite hundar för vi har såna runt hela huset men man måste skälla på dom!

 
sacco

sacco

21 maj 2008 19:41

Jodu Sigge, det var ju skönt att få bekräftat att du inte ligger på latsidan hela tiden. Började bli lite orolig för dig.

Det där är SMÅ helt ofarliga kalvar! Du borde komma hit så ska jag presentera dig för någon av tjurarna som bor i närheten av mig. Kanske han med ring i näsan? Jag anmäler mig direkt som hyresgäst, sötnosarna i hagen bredvid är välkomna att beta av gräsmattan runt slottet.

Ja, vilket bra förslag Molle kom med. En sommartävling! Tredje gången gillt!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Marianne

Marianne

21 maj 2008 20:00

Men Sigge, det är inga monster. Ta och slicka dem i och runt mulen så ska du se att de smakar gott. Här hemma så gillar vi hundar både kossor och hästar. De har så himmelskt gott snor… Smakar nästan lika gott som kattskit. En svampmacka ligger verkligen i lä för en riktig mulslick..prova nästa gång du träffar godismonstern.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
 Timse

Timse

21 maj 2008 21:39

Men fy, har ni också fått såna där läskiga kor som invaderar promenadställena. Förstår att du inte ville hälsa på dom, de kanske hade gått som för mig med jakt genom hagen....

http://timsevimse.blogg.se

 
Vovven med lånematten Charlotte

Vovven med lånematten Charlotte

22 maj 2008 08:21

Här finns det fårskallar i en hage, fast jag fick höra av min lånematte att de inte är farliga jag tror hon har rätt för de kom inte ens fram och ville hälsa. Idag ska jag vara hos lånematte igen, men inte hela dagen. Tycker du ska byta namn, baron låter mycket bättre och värdigare för en hund som har ett slott.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

22 maj 2008 12:47

Det är ju från såna där monster, som all den goda gödseln kommer ifrån! Var RÄDD om kossorna, Sigge!Idag regnar det här och matte sitter och huttrar och vill inte gå ut med oss...Är det du som skickat hit regnet, Sigge???

http://nysvansat.blogspot.com

 
Kicki o Jolly

Kicki o Jolly

22 maj 2008 16:46

Vad stiligt det blivit på sidan. Jag har inte haft tid att vara inne och läsa så ofta som jag brukar. Men jag ser ju att alla göromål fortskrider som det ska för en redig hund.
Jolly är anmäld till söktävling till helgen och nerverna är redan på G på både matte och hund som det verkar.
Kram

http://www.travarens.se

 
Ingen bild

benzon

23 maj 2008 14:34

jag vill ah eget å det där skulle passsa mej yppeligt..jag är nog inet så jätterädd för de där monstren i hagen..skulle nog va kl å få lattja lite emd dom..kanske eller hmm..iaf är hyran skapligt billig så japp då slår jag till..ha en fin dag å skönt du är tillbaks i gamla fotspår igen..ja jobbet asså..krmaiz benzon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards