Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Sigge Svamphund - 2 december 2011 18:05

Alldeles vanlig hunddag, inga trevliga dejter idag inte.

Inte blev jag skjutsad nånstans heller, enligt matte var det tråkväder och hon hade ingen lust.

Tro inte att hon frågade vad jag ville inte!

 

Drog runt ganska planlöst i hemmaskogarna.

Försökte jobba men matte vägrar ju fortfarande trattkantareller.

 

Hittade i alla fall ett alldeles ljuvlig spadike där jag gjorde utmärkta inpackningar.

 

Tittade till mina vinterskivlingar.

De stora är alldeles för gamla och valparna hade knappt växt.

Usch, måtte jag inte bli arbetslös nu!

 

Funderade på vad jag skulle fördriva mina skogstimmar med när matte vägrar tarttkantareller och jag

blev blåst på vinerskivlingsplockning med efterföljande macka.

 

Fyndade en skylt.

Funderade på om jag skulle kunna ha någon användning av den men insåg att den var för tung att släpa på.

 

Hamnade nedanför skidbacken och fyndade nåt nytt underligt.

Vet inte vad det är och inte kunde jag ta det med mej.

Matte tror att det är nåt som de kommer att använda för att fixa onödiga snön i backen med.

 

Hittade ytterligare en underlig pryl och tänkte "låna" säcken som satt på den.

Fick inte låna säcken för skitmatte!

Gick in i skogen igen och där hittade jag i alla fall en plastflaska som jag hade en massa skoj med.

Får väl vara glad för det lilla.

 

Här har jag använt den som markeringsvertyg och väntar på mattes svordomar.

Jodå de kom.

  

"#/&%¤ svarta trumpet svampar!!!!!!!!

Lite skoj är det ju att de fortfarande är fina 2 december, men som sagt det har plockats drygt 300 liter

i år och kommer inte en endaste till över tröskeln här.

Vill nån ha så står det ett par liter i skogen vid Malmköping.

Gick hem och slappade.

Ut på eftermiddagsrunda, ganska händelselös den också.

 

Frånsett detta.

Det finns faktiskt lite vatten i en av mina fontäner.

Självklart så hoppade jag i, men det räckte tyvärr bara till tassarna.

Gick hem igen.

Så gick jag ut igen, nu skulle jag gå till hembygdsgården.

Där passerar jag ofta, men nu fick jag följa med in i ett av husen.

Skaffade mej ett par nya bästa människovänner och såg tyvärr vad matte pysslade med.

Kan säja så här.................. blir en tråkdag imorgon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards