Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Sigge Svamphund - 3 december 2011 18:22

Fick ju onda aningar igår när jag var med matte på hembygdsgården.

Men tänkte att kanske skulle jag för en gångs skull ha fel.

Nädå, i morse så insåg jag att mina aningar skulle besannas.

Ut för morgonrundan.

 

Kallt och alldeles vitt av rimfrost.

Strax före åtta på morgonen då är Malmköping dött, kunde rusa runt på stora Heden utan att se

varken människor eller andra hundar.

 

Tyckte att vi skulle gå och titta till alla de där oplockade svarta trumpetsvamparna.

Matte vägrade.

 

Blev vägen mot campingen istället.

Trevligt med morgonrunda där för på dgarna måste jag ha onödigt koppel eftersom det brukar vara en

massa trafik.

Alltså tänkte jag kolla sjön och kanske kunna ta ett eller ett par bad.

För övrigt var jag orolig för att onödiga isen skulle ha invaderat sjön.

 

Fick inte alls gå och bada när det är minusgrader.

In i skogen istället, så mörkt att jag knappt syns.

Roade mej en hel del med vanliga hundgöromål.

Tittade till ett par små ostronmusslingvalpar, men de var djupfrysta och hade inte blivit vuxna heller.

 

Ute ur skogen och det börjar bli ljust.

Hittade ett litet spadike, men det hade onödiga isen stulit så jag blev blåst.

 

Tog en runda längs spårvägen istället.

Hittade inget skoj där.

 

På väg hem och mitt tog såg absolut inte ut som det brukar.

Fullt med bilar och en massa marknadsstånd.

Stackars människor som ska stå här och frysa sa matte.

Gick hem.

Vanliga proceduren, matte fixade lite så gömdes det godis och ett grisöra kom fram.

Kommer snart, passa huset.

Ensammen och övergiven i evigheter blev jag medan matte passade hembygdsgården.

När hon kom hem så insåg jag att hon kunde ha fortsatt hålla sej borta.

Jag släpades ut i blåst och hälsovådligt regn som var iskallt.

Försökte gå in efter att ha lyft benet på andra sidan gatan.

Släpades vidare och tittade på alla halvt ihjälfrusna marknadsförsäljare på mitt torg.

Kände doften av korv men hittade ingen och dessutom ville jag bara hem.

Kom hem och nu har jag fullt upp med att läka alla regnskador.

Det är synd om mej!!!!!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards