Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Sigge Svamphund - 15 december 2011 18:23

Haft en synnerligen vanlig hunddag, men en MYcket bra sak lyckdes jag med.

Efter morgontoalett och vanliga rutiner skulle jag ut på min långrunda.

Här är jag på väg.

Slapp öva balansgång på de där gamla stolparna.

Hade liksom mycket viktigare saker planerade.

Drog iväg in i skogen.

Tittade till mina Svarta trumpetsvampar men de var stendöda allihopa.

Begriper inte varför matte blev så glad för det???

Svamp kan man väl aldrig få för mycket av eller??

Drog iväg till sjön och såg en massa läbbig onödig is.

 

Men här vid människobadplasten var det minsann isfritt.

Du ska inte ut och simma påstod matte.

Underbart!!!!

Inget är så uppfriskande som rejäla simturer.

För övrigt så är det snart jul så jag måste ju bada!

Den som tittar noga ser hur otrevliga onödiga isen lurar längre ut på sjön.

Tur att jag badade där jag gjorde för min vanliga badplats var invaderad.

Den som äger den här båten kommer att få bekymmer om isen fortsätter att härja.

Hittade en intressant björk.

Tror jag ska samla alla mina brudar under den i julhelgen.

Alla de där svarta klumparna är såna där mistlar som man ska pussas under.

Fortsatte i skogen och ägnade mej åt mina vanliga hundgöromål.

Typ hitta en massa trattkantareller  som skitmatte fortfarande vägrar att plocka och såna saker.

Tänkte ta den här stigen för då kommer jag till sjön igen.

Fick inte med mej matte.

Till slut hamnade jag här.

Detta är Malmköpings världsberömda jordhög.

I helgen var den med på TV nyheterna.

När det byggdes en ny väg utanför så var det några puckon som stängde bra infarten hit genom att

placera högen där.

Men protester hjälper, för nu ska den bort och allt påbörjades i söndags.

Ser ni förresten att jag förekommer i två upplagor?

Där uppe är eländet.

Men till våren då ska vanliga infarten vara öppen igen de allas glädje.

Gick en bit på en liten väg.

Fanns inte så mycket skoj mer än en liten tandpetare som jag roade mej med.

Tro inte att graffiti är en ny uppfinning.

Redan på 1870 talet användes den tydligen eller.........

Nä det här har nog senare datum.

Men på den tiden så skulle de två tjuvarna Hjert och Tektor råna postdiligensen trodde de.

Istället så tog de fel och mördade ett par andra personer.

Men de fångades till slut in och dömdes till döden.

Hjert miste huvudet precis där min och mattes Sörmlandsledsetapp börjar och dessutom lär mattes pappas

mormor ha varit med och sett avrättningen.

För övrigt sista offentliga i Sverige.

Klicka gärna på denna länk, där finns hela historien om Hjert och Tektor, mycket intressant läsning.

Inne i skogen igen, men oroväckande nära hemma.

Matte påstår att vi ska hem och det har jag ingen som helst lust med.

Jag har bara varit tre timmar i skogen och kan gärna fortsätta vara där tre timmar till.

Tyvärr förlorade jag kampen och var tvungen att gå hem.

Slappade och gick ut på eftermiddagsrunda.

Trevligt träffade en av mina brudra jag möter ibland.

Hon blev överlycklig och det blev jag också.

Hon luktar nämligen alldeles extra gott just nu så vi tänkte ordna till lite snygga valpar.

Skitmänniskor!!!

Vi fick inte alls göra valpar.

Depp, hundlivet är motigt ibland.

Men matte säjer att imorgon då ska jag minsann få roa mej alldeles väldigt men hon vägrar berätta vad

som ska hända.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards