Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

Nya långvandrande bekanskaper

Av Sigge Svamphund - 21 maj 2016 17:49

Har för en gångs skull haft en mycket bra hunddag.

När jag skulle på långrunda så behagade matte använda min bil.

 

Fast först hamnade jag på Heden där det var sån där loppis igen.

Matte skulle ha tag på nån som brukar stå där men som inte gjorde det.

Jag träffade en hel del människor jag känner och sen skulle jag handla.

 

Mycket viktigt inköp.

Borde faktiskt säljas korv på Heden varje dag.

 

Nu så äntligen skogen och det som varit min långa Sörmlandsledsetapp.

Ja det är fortfarande Sörmlandsleden men nu får nån annan sköta denna pga all skogsslakt.

 

Perfekt Vattentjuven hade inte snott hela mitt bra spa.

Behövde verkligen göra inpackningar för matte pratade om att jag skulle träffa en ny hund en snygg brud.

 

Kollade mina arbetsplatser.

Mycelet doftar men ännu har det inte fötts några valpar.

 

Hm,nån har minsann pinkat på den här stenen.

Krävde noggranna undersökningar.

 

Otroligt ännu ett spa som Vattentjuven inte hittat.

Gjorde mycket inapackningar där.

 

Kollade flera arbetsplatser.

Doftande mycel men inga kantarellvalpar födda.

 

Nu är det bråttom.

Har jag tur är den kvar med otur har Vattentjuven snott den.

 

Undrar om jag har hallucinationer?

Det finns vatten i min lilla nästansjö.

 

Gick inte att simma i den längre men jag tillbringade mycket tid där i alla fall.

Bäst att passa på.

 

Jag ansåg att vi skulle ta den här vägen.

Skulle vi inte alls enligt matte, vi skulle hålla oss på Sörmlandsleden utan de vanliga avvikelserna.

 

Och var har du gjort av den där bruden jag skulle möta?

Var övertygad om att matte som vanligt ljugit.

 

På väg tillbaka så träffade jag en vandrare.

Men fel vandrare och inte fanns den där snygga tiken nu heller.

Fast det blev en del bus med henne.

 

Tror jag går i strejk och sitter kvar i skogen.

Inga svampar och den där tiken är nog bara ett mänskligt påhitt.

 

Kom tillbaka till min bil, drack en massa vaten.

Så påstos matte att hon visste precis var den där tiken och människorna var.

Finns fördelar med smarta mobiler och kunna kolla Facebook.

 

Över till grannetappen.

Hittade en ljuvlig bäck som jag använde mycket.

 

Nu kommer det några matte kanske inte ljög i alla fall.

 

Titta vad jag hittade!

Snygga Ivy Dalmatiner.

Har aldrig träffat nån Dalmatiner förut.

 

Hon var ute och vandra med sin husse (han till vänster) och två andra.

De nadra två är riktiga tuffingar, de vandrar HELA Sörmlandsleden i ett sträck.

Ivy och hennes husse hänger bara på denna helg.

 

Jag skulle visst fotograferas, fast det hade jag inte riktig tid med.

Hade fullt upp med Ivy och mina nya människovänner.

 

När man är ute i skogen i många veckor i sträck då går det åt mycket packning.

 

Ivy har egna väskor och bär sin egen hundmat.

Smart när man ska vandra långt.

Umgicks en hel del både med henne och människorna.

 

Hej då och fortsatt trevlig vandring.

Ivy och hennes husse ska ju inte så långt.

Men de andra två vandrar ungefär 100 mil alltså Sörmlandsledens alla huvudetapper.

Det går att följa deras äventyr på Facebook och Sörmlandsleden Thru hike.

Jag åkte hem och slappade mycket nöjd med min dag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards