Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Bilen, dejt och kalas

Av Sigge Svamphund - 30 december 2010 18:25

Börjar väl med rapport om min bil.

Gick till min bilveterinär när jag var ute på morgontoaletten. Då höll han på så jag och matte skulle komma tillbaka ett par timmar senare.

Var hemma och slappade ett tag så skulle jag ut igen. Började med bilveterinären.

Bilen hade fått en ny sån där led med spindel i och var den läcker olja det kunde han inte hitta.

Den hade stått o gått och gått men ingen olja läckte.

Men nån otrevlig oljetryckslampa lyser så matte törs inte köra med den.

I alla fall så står den hemma igen och matte säjer fula ord.

Skulle gå en runda.

Matte som inte är i nåt toppskick lät mej bestämma väg.

  

Jag valde att gå runt min badudde.

Matte gillade inte att jag inspekterade isen.

Vadå, skulle bara kolla om det kanske fanns öppet vatten eller så.

  

Blev förbjuden att ens närma mej isen när matte såg detta.

Helt plötsligt har det uppstått ett hål i isen.

Nix, inget pimpelhål för rådjur pimplar nog inte och det var enda spåren på isen.

Isen är alltså synnerligen opålitlig.

  

Gick en sväng in i skogen och jag och matte hade helt skilda åsikter om väg.

Jag tyckte att vi kunde gå här och hon vägrade krypa under träd.

Blev en annan väg och det var ett bra val.

  

Ute ur skogen och egentligen på väg hemåt.

Men nu blev det skoj!

  

Här är hon min morgondejt Dolly.

Fast nu var det ju nästan mitt på dan och på bilden är hon mest intresserad av

mattes godisficka.

Gick en sväng tillsammans med henne och hennes matte.

  

Här passar vi min matte och turistbyrån där Dollys matte skulle göra nåt.

Skildes från Dolly och var hemma en stund.

Så var det dags att ut och åka (har mattes mammas bil kvar).

Hamnade i Eskilstuna hos mattes föräldrar.

Mattes pappa fyller massor med år idag så det var kalas.

Människovalparna med vidhängade föräldrar kom också.

Mycket trevligt eftersom det var ett tag sen jag träffade dom.

  

Adam fikade och "tappade" en del på golvet.

  

Oliver han tappade inte utan han stoppade direkt i min mun.

Mycket gott blev det.

  

Matte tycker inte om tårta så jag fick hennes bit.

Kan meddela att den var utsökt god.

Hjälpte till med disken genom att diska tårtfatet och tallrikarna som

människovalparna lämnat rester på.

Sen var det dags att åka hem.

Precis när jag hoppat ur bilen och matte låst den så brakade helvetet löst.

Några ung#"&%¤" började smälla vidriga smällare alldeles nära.

Kan tala om att jag hade extremt bråttom in.

Som om inte det räckte så har det smällts såna där otäcka fyrverkerier också.

Jag avskyr det!!!!

Matte vårdar jag delvis.

Hon är hängig och klagar över snuva som sitter fast och väldigt dålig hörsel eftersom

det slagit lock för öronen.

  

Men det här är enligt henne väldigt bra.

Stoppar i alla fall upp symtomen och med tur blir hon frisk snabbare.

Det är som sagt ett tråkjobb detta VAM.

Sla försöka titta in hos en del av er under kvällen, beror lite på hur mycket jag

måste vårda matte.


 
 
Ingen bild

Roslagsjyckarna

30 december 2010 19:08

Din matte skulle ha nyst på dom där ung#"&%¤", så de höll sig ifrån smällare typ fram till påsk eller nått, med en kylande kompress på pannan!
Vi är inte rädda för bomber och granater, men våra kissar är det....
Morr!!!!!
Sen är matte väldigt sugen på den där kursen, hon undrar om det finns platser kvar så hon kan fundera lite till.......

Sigge Svamphund

30 december 2010 19:40

Hade de varit närmare så hade de fått det hett om öronen!!
Mejla matte om kursen. Det finns platser men det trillar in en och annan förfrågan. Vore ju jätteskoj om ni kunde komma

 
Eva H

Eva H

30 december 2010 19:13

Nu håller jag verkligen med din matte till tusen!!!!!!
Absolut, ABSOLUT förbud för dig att gå ut på den där isen!!!!!
Vem ska då VAMa matten bättre? Eller valla matten så att den där söta godis-ficke-tiggerskan har nå'n att fjäska för?
HÅLL DIG PÅ LAND!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Sigge Svamphund

30 december 2010 19:41

Jo jag ska hålla mej på land.
Isarna är visst väldigt opålitliga säjs det.

 
Stella o Doris

Stella o Doris

30 december 2010 21:15

Söt tjej och go tårta, du har då inte mycket att klaga på du :-))

Hoppas att din nyårsafton blir bra och att det inte smäller för mycket!!

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

31 december 2010 21:24

Gott nytt till er också!!!!!!
Jäkla liv ute och min snabba kvällskiss blev en skräckupplevelse.

 
Rudi

Rudi

30 december 2010 22:37

Tårtan ser helt fantastiskt god ut! Jag fick glass med vispgrädde ikväll, det vara ju nästan som tårta det också! Gå inte ut på några isar, nej , gör inte det! Gott nytt år till dig och matten från oss!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

31 december 2010 21:23

Nädå jag ska inte gå på isen loovar!!!!!!!!!

 
Ludde

Ludde

30 december 2010 23:00

Näe, det är bäst att du skickar ut matte på isen först. Håller den för henne så håller den nog för diug också! Bra att du sköter om henne och att hon äter honung och förvaras mörkt och svalt. Speciellt om hon får feber... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

31 december 2010 21:22

Matte går inte på is med mindre än att det åkt snöskoter, bil, eller fyrhjuling. Hon som är uppväxt på en ö har respekt för isen

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 december 2010 00:36

Vad tråkigt att matten fortfarande är sjuk :( Hoppas hon blir frisk snart, kan inte vara lätt för dig att VAMa hur länge som helst.

Håller med dom andra om isen, akta dig för den. För vem ska då hålla i din svampkurs om det händer en olycka på isen :(

Vinja och jag vill passa på att önska Ett Riktigt Gott Nytt År.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Sigge Svamphund

31 december 2010 21:21

Gott Nytt till er också. Syns jag inte på eran blogg beror det på att den är så himla trög just nu.
Struntar alltså inte i besök

 
Kasper

Kasper

31 december 2010 01:37

Stackars din matte som inte mår bra, stackars din bil som inte heller mår bra och stackars dig som kanske måste vamma i morgon också och lyckliga dej som har en matte som inte gillar tårta....

Läbbigt med isen - min matte trodde att dom var säkra, men vi har ändå inte gått ut på någon. Tur det, tydligen. Hon undrar också - och hoppas - att rådjursspåren inte bara ledde till och också från vaken!
Matte ska mejla, men i kväll/natt orkar hon inte...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Sigge Svamphund

31 december 2010 21:19

Ingen fara med rådjursspåren, de gick förbi vaken.
Matte är fortfarande halvdöv och just nu heligt förbannad på ungdjävlar som smällde 10 meter från mej.

 
Annica,Älsa o Ästher

Annica,Älsa o Ästher

31 december 2010 09:47

Gott Nytt smällfritt hundår önskar vi dej o din matte:) och tusan tack för att kådsalvan är såååå bra!!!!=)

http://leonland.bloggplatsen.se

Sigge Svamphund

31 december 2010 21:18

Så jättebra att ni också blir hjälpa av kådsalvan
Gott Nytt Hundår!!!!!!

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

31 december 2010 16:51

Ett riktigt Gott slut och ett Gott Nytt Hund/svamp år. Nospussar från brorsorna i Boden

http://mrbamse.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

31 december 2010 21:17

Önskar er detsamma!

 
Hillman

Hillman

3 januari 2011 14:09

Ett skit med din bil som krånglar, fast man tycker nog att bilveten borde hitta felet, kanske glappt i nån kabel till lampan.

Fy attan för fyrsprakerier, alldeles inpå usch iamig, tur att jag bor på skogen.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards