Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Ibland går det fort

Av Sigge Svamphund - 6 oktober 2009 19:24

Rubriken är med hänvisning till inlägget under.

Matte kan massor med fula ord.

När jag hade varit hos Jolina och lånat datorn så bestämde hon

dej för att svära lite extra åt skärmen.

Tips, det hjälper med massor med otryckbara ord för nu funkar den!

Så nu kan jag ju visa lite bilder från dagen.

Ska passa på att göra en rättelse också.

Har haft lite svårt med stavningen.

Glöm det där d som stått i Jolinas namn.

Hennes "moster" var snäll och påpekade det.

Men dagen var det.

Jolina kom i morse och som vanligt bjöd jag på frukost och sen var

vi på morgonrunda.

Så var det slappa ett tag innan matte började greja.

Jolina är smart för hon fattade omgående att det var nåt skoj på

gång.

Så kom Monica och vi åkte till en av mina skogar.

  

Busa,busa och ännu mera busa!

Vi har jätteskoj i skogen.

Jag jobbade en del som svamphund och Jolina visade framtassarna hon också.

Hon markerade faktiskt svamp alldeles själv idag!

Inte illa, andra gången med mej i skogen och hon börjar redan fatta

svamphundsjobbets principer.

  

Jag visade självklart några underbara spagropar också.

När jag lerat till dom då kommer Jolina och utnyttjar dom.

  

Gjorde en nosinpackning i undervisningssyfte.

Tänkte att hon kanske inte vet hur man bäst gör såna.

  

Monica har bra fickor för det är alltid fulla med Frolic.

Viktig hundkunskap som Jolina snabbt lärde sej.

  

Som vanligt fick vi egna mackor, men vi var ju tvugna att provsmaka Monicas

också.

Här väntar Jolina på smakprov.

  

Jag ägnade mej åt att visa snygga pinnar när mackorna var slut.

Sen var det ännu mer svamphundsjobb, spagropar och andra viktiga

hundgöromål.

  

Som sagt det tar på krafterna att vara med mej i skogen.

Medan människorna plockade svamp så passade Jolina på att slakta en pinne.

Tror att hon vilade sej lite också.

Sen när vi kom hem så åt vi lte och vilade.

Så kom Jolinas lillhusse och hämtade henne.

När hon gått hem till sej så var jag och matte en kort sväng i en skog.

  

Där brinner det ett ljus nu till minnet av mattes änglavalp Mikael som

skulle ha fyllt år idag.



 
 
pillan

pillan

6 oktober 2009 19:57

vilka underbara spa gropar du hittat ,, jag hittade ett par stycken oxå idag ..så nu får jag ligga i hallen tills jag torkat..tråkigt

http://www.pillans.se/wp

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

6 oktober 2009 22:21

Fint med det tända ljuset för änglavalpen.
Och snygg nosinpackning, Sigge! Jag var också i skogen idag och busade lite medan matte plockade svamp. Fast hon var glad för att jag inte packade in mig i dofter idag. (Det gjorde jag ju igår ... och fick duscha hemma sedan.) Ha det gott Sigge-man!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

6 oktober 2009 22:27

Vilken härlig dag med tjejsällskap! Skulle vara jättroligt att få träffa er i verkligheten så jag hoppas att ni kan komma förbi om vi ska till Ghia! Sen får vi hoppas att vi inte skrämmer iväg er mina huliganer och jag ;)

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Tessan med "pälsbollarna"

6 oktober 2009 22:34

Du har du tjejtycke du! Jolina ( märk väl ingen D ;)...) verkar ju klippt och skuren för en grabb som dig!

Skickar en varm kram till din matte idag till änglavalpens minne....
En stor puss imellan ögonen till dig!

 
Marianne

Marianne

6 oktober 2009 22:37

Du har tur du Sigge som får damsällskap med dig ut på dina skogsturer. Och de tvåbenta som är snälla nog att bära med ert fika och godis belönas ju också då du letar upp svamp åt dem.
Det brinnande ljuset för valpen Mikael är vackert och jag känner verkligen med matte nu och skickar en varm kram till henne.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ludde

Ludde

6 oktober 2009 23:01

Härligt med en matte som har stor vokabulär. Kan hon svära igång bilar och andra apparater också? Bättre skogssällskap kan du väl inte få när du är ute. Mackor och godis i mängd. Jag blir faktiskt lite avis... Kramar till er alla och en extra stor till matte från resten av flocken också!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Erika K

6 oktober 2009 23:30

Hej Sigge! Första gången jag kikar in i denna blogg och det är väldigt roligt att följa ditt liv som en "spa" badande svamhund ;) Du kanske inte minns mig men jag är iallafall Jolinas mattes systerdotter. Jag har en jätte liten hund som heter Thea. Du träffade mig och hon när du och Jolina var ute tillsammans med era mattar. Hoppas man får se dig mera^^ För hundar är det allra bästa jag vet och jag älskar att gosa och leka med dem och du verkade så snäll och go. Hoppas du lär Jolina mycket nu. Om du gör det kan jag lova att många släktingar kommer låna henne ^^
Tror att Jolina (som har fått det fina smeknamnet Grisen av hennes matte och släkt) har det jätte bra hos dig och att hon stormtrivs.
Kram på er!

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

6 oktober 2009 23:30

Min matte tänder också ljus för änglar.
Matte skickar en kram

http://www.kattarina.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

7 oktober 2009 00:22

Vilket fint ljus.
Härligt har du allt med dina tjejer. Klart som tusan att du lyckas fånga dom alla. Bra att du lär den nya allt du kan.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Kasper med matte Berit Elisabet

Kasper med matte Berit Elisabet

7 oktober 2009 00:52

Sigge, du är ju som du vet min och mattes idol. Härligt att du får Jolina till kompis varenda dag. Önskar att det fanns nån trevlig jycke här hos mej också, men det finns bara en terrier som behöver dagmatte och han avskyr mej!! Och ännu ilsknare är han på mina katter. Så honom får nån annan ta hand om.
Matte hälsar till din matte. Vi tänder ett ljus här hos oss också, för en liten Mikael. Men han hann aldrig ens bli född. Men han hann med att få heta Mikael.
Så vackert, med ett ljus i skogen.

http://www.belof.se

 
Torsten

Torsten

7 oktober 2009 07:51

Kan säga att munlädret har gått på min matte också.....datorn kraschade lite igår....men faktiskt svordomar hjälper!
Jaså, det var Jolinda utan D...jaja, man kan väl höra fel ibland....Kul har ni i skogen och tjejjen verkar ju ha talang för det mesta!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Vi på Nysvansat

Vi på Nysvansat

7 oktober 2009 11:32

Hej Sigge!!! Nu har vår matte äntligen kommit tillbaka till bloggandet. Här är det fullt ös som vanligt i svampskogen . Trevliga bekanta har du också med fickorna fulla av godis...Idag är det frostigt och kallt hos oss med lite festlig snö att rusa runt och busa i. Inte läge för bad längre...
Ha det gott önskar Brunflogänget

http://nysvansat.blogspot.com

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

7 oktober 2009 12:58

Vilka snygga inpackningar du gör, skulle vi göra något sånt så blir det duschen direkt, inte värt det för vi gillar inte vatten uppifrån.

Fint med det tända ljuset, inte lätt att bli av med en valp, för jag förstår att det var en människovalp, strunt samma vilket det är i alla fall tungt att leva med.

Du får pussa lite extra på din matte, jag tror att hon behöver det.

Taxkramisar till dig och din matte samt Jolinda.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

7 oktober 2009 13:43

Bjuder du på frukost varje morgon? Får man komma? *Viftar på svansen*

http://hundenliza.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards