Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Passat bruden

Av Sigge Svamphund - 5 oktober 2009 17:47

Oj,oj vilken dag det har varit.

Tidigt i morse så kom Jolinda.

Som den gentlehund jag är bjöd jag henne på frukost.

Hon fick alltså äta upp en del av min mat.

Klantmatte glömde självklart ta kort på det.

Sen följde hon med ut när jag skulle göra min morgontoalett.

Efter det så var vi hemma och umgicks ett tag innan det var dags att

åka till skogen.

Fast när vi var i bilen började matte prata om att det inte var nån

pensionärsutflyjt.

Alltså Jolinda satte sej på min plats i baksätet och där ska jag sitta!

Har noga valt ut den och den är min!

Alltså upplyste jag om att hon skulle flytta på sej.

Ja,ja det löste sej och vi kom till skogen.

Bra val matte gjorde för det var Rosmossen och min Sörmlandsledsetapp

där som gällde.

  

Här är vi på väg mot dagens äventyr.

Jag har massor med planer och matte skule visst kolla att allt var ok med leden.

Nåt om sista besöket innan älgjakten nästa vecka.

  

Min älskade bäck innehöll alladels för lite vatten men vi kunde i alla fall göra lite

inpackningar i den.

Skönt att se att andra hundar godkänner skicket på den med tanke på allt jobb

jag lägger ner på den.

  

Med gemensamma krafter så flyttade vi på ett felplacerat träd också.

Bra med brudar som inte är rädda för kroppsarbete.

  

Min bästa spagrop var dålig.

Men lite vatten fanns det i alla fall som vi kunde roa oss med.

Jag tog mej tid ibland och jobbade som svamphund också.

Jolinda är smart för hon kollade vad jag gjorde.

När hon satte nosen mot en svamp så fick hon direkt massor med beröm

och köttbulle av matte.

Kan nog bli svamphund av henne.

  

Här försöker jag överträffa mej själv.

Tänkte visa min råstyrka och släpa iväg det här trädet.

Men jag fick tyvärr erkänna mej besegrad, det var för stort!

  

Ännu mer gemensamt spa.

Underbar grop med ljuvligt stinkande doftande vatten.

  

Här har Jolinda bestämt sej för att jag är skvatt galen.

Ibland när jag spaar så avger jag ståndskall.

Precis det håller jag på med och hon ser ut som om hon är i skogen

tillsammans med en galning.

  

Vad är en skogsrunda utan fynd?

Ok det är dåligt med dom i den skogen men jag lyckas ju alltid.

Först hittade jag en gammal plastsäck.

  

Den överlämnade jag på gentlehundsvis till Jolinda medan jag försökte dra fram

en gammal pressening.

  

Hittade min gamla plastslang som jag inte sett sen i våras.

Den hade vi skoj dragkamper med.

Matte tjatade hela tiden om att jag inte alls behöver visa allt på en och samma gång.

Nåt om att jag skulle tänka på Jolinda som inte är van att hänga med i

min takt.

Jag visar precis hur mycket jag vill när jag vill!

  

Självklart så gick vi till min sjö också.

Tog många uppfriskande dopp och till och med Jolinda simmade en del.

  

Matte skulle fika så vi serverades självklart egna mackor.

Bra med extra energi.

Alla köttbullar, de räknar jag inte riktigt med.

  

När vi fortsatte så inträffade detta flera gånger.

Jag markerade svamp åt matte.

Medan hon plockade så passade Jolinda på att vila.

  

Vid jägarnas tillhåll jaktstugan var turen med mej.

Jag hittade en tunna som inte var fastgjord.

Självklart så demonstrerade jag tunnrullning också.

Det har nog Jolinda aldrig sett för hon bara stirrade på mej och såg ut som om

hon funderade på om jag är som jag ska.

Dessvärre hörde jag att hon fick medhåll av matte om att jag ibland är ganska galen.

Är jag inte alls, jag bara tar tillvara tillfällena att roa mej!

Tillbaka på Sagostigen så var det inget tjafs om platserna i min bil.

Vi bara hoppade in och la oss.

Hemma igen så bjöd jag på lite mer mat innan vi somnade i varsitt hörn.

Tar på mina krafter att visa allt och Jolinda blev nog alldeles slut av alla

nya intryck.

Hennes lillhusse hämtade en mycket trött hund på eftermiddagen.

Men vi har haft väldigt skoj också.

I morgon kommer hon igen och då väntar nya äventyr.

Hört talas om skogstur tillsammans med min bästa kompis Monica.





 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

5 oktober 2009 18:43

Min matte sitter och småler när hon ser vad ni gjort. Jag skulle också vilja ha en kompis att visa alla mina saker för. Fast maten behåller jag nog själv!

http://www.kattarina.se

 
Myrra

Myrra

5 oktober 2009 19:14

Vilken dag du bjöd Jolinda på, Sigge! Den verkade innehålla allt en hund kan begära och mer därtill!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Bamse och Vallen

Bamse och Vallen

5 oktober 2009 19:33

Men så skoj ni verkar ha haft, fast vi håller med din Matte. Spara lite saker att visa henne nästa gång, då tycker hon säkert att det alltid är spännande saker på gång med dig. Snällt av dig att dela med dig av maten, då kände hon sig riktigt välkommen. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

5 oktober 2009 21:18

Vad kul du och Jolinda haft, med spa-gropar och annat nyttigt. Jättebra att du fått en lekkompis som inte bangar för någonting.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

5 oktober 2009 21:23

Tycker jag med!!! Att ni ska stanna hos mig nästa vecka...Du får påminna din matte, att hon SKA bromsa hos oss!!!!
Hm vet inte om jag gillar att du har tjejbesök hela dagarna...Men i.o.f.s är det skoj att du har kul ;)
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

5 oktober 2009 21:44

Vad är det vi läser, en ny brud igen? Hur bär du dej åt?
Du är allt en riktig casanova dupussar

http://lagottoflickorna

 
Stella och Doris

Stella och Doris

5 oktober 2009 22:24

Klart att hon kommer att bli en bra svamphund, hon har ju världens bäste lärare!!!

I går gjorde jag min bästa inpackning hittills!!

Kram

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

5 oktober 2009 22:28

SÅ ska en bra dag se ut. Hoppas ni får lika kul imorgon. Du kanske ska vara lite försiktig med tunnrullning. Alla tjejer förstår inte såna finesser... Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

6 oktober 2009 09:14

Om DU var trött, vad ska inte Jolinda ha varit....;)
Måste vara svårt att hålla din takt, kanske tur att du jobbar som svamphund emellanåt så att hon hinner vila en stund!
Ha en bra dag och hälsa Jolinda!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

6 oktober 2009 11:20

Ohhh vad kul ni ser ut att ha haft tillsammans. *Viftar glatt på svansen* Man önskar ju att man kunnat vara med.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Cicci

Cicci

6 oktober 2009 17:45

Toppen att ni gör Jolina (inte Jolinda) till svamphund. Jag är nämligen hennes "moster" och behöver all hjälp när jag ska på svampjakt. Jättefina bilder på "lilla grisen", snällt att du ställer upp på dagarna!
/Cicci - Maritas syrra.

http://ciccijakobson.blogg.se

 
Truddelutt

Truddelutt

6 oktober 2009 17:49

Va roligt ni ser ut att ha haft!!! Och vilken schysst matte som tar med smörgåsar till er båda. :)

Hoppas du haft en lika härlig dag idag!!

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards