Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Äntligen lyckades jag

Av Sigge Svamphund - 28 april 2012 18:09

Ingen dejt på morgonrundan inte.

När jag går ut ska mina brudar också vara ute!

Sen skulle jag på längre runda, enligt matte ska jag ha ett par lugna dagar innan

det blir måndag och överraskningen.

Jag vill ha upptagna dagar varje dag!

Inga kamelmonster på Heden inte, men där emot så växer det fram en jätterishög, har visst med

måndag att göra. 

Drog ivög till skogen. Hittade massor med underbart gott gräs.

Åt massor.

Tycker faktiskt att jag klär väldigt bra i nästan överblommad tussilago.

Svart och gult matchar varann väldigt bra.

Sen blev det mycket trevligt.

ÄNTLIGEN!!!

Den lilla osimmade sjön i skogen har blivit av med onödiga isen!

Verkligen på tiden.

Först kollade jag om den var bra att spaa i.

Alldeles utmärkt!

Mycket simvänlig också.

Så hundar som besöker Malmköpingsskogarna kan med fördel passa på att simma här.

Badade mycket.

Sen ansåg jag att det var jobbardags.

Ska inte slarva med svamphundsjobbet nu när säsongen äntligen har börjat.

Det fanns inte så många idag men en och annan hittade jag.

Fast den här borde det inte ens vara bild på.

Den hittade nämligen matte när jag var upptagen med en välgörande inpackning.

På väg ut ur skogen och titta noga in bland granarna.

Det är en alldeles ny sjö där.

Gissa vem som provade den ordentligt?

Mycket simvänligt var det.

Tänkte gå och bada i närmaste sjön också.

Men det fick jag inte eftersom de jobbade på spårvägen.

Bron var visst skitig efter vintern så den tvättades ordentligt.

Sen fick jag passa Zivas matte vid second hand butiken.

Matte skulle tydligen ha nåt där medan jag ägnade mej åt bus.

Stora glasburkar kan det aldrig finnas för många i detta hus.

Alla mina hittade och torkade svampar förvaras i såna.

Den här var undanställd till matte, men kolla vad det står på lappen!

De här begripit vem det är som ser till att det finns nåt att fylla alla burkar med! 

Slappade ett tag innan det var dags för eftermiddagsrunda.

Bra sådan, för först träffade jag en människovalp som gillar mej.

Sen fick jag faktiskt gå in i blomsteraffären.

Trevligt ställe för jag fick en alldeles egen pinne som bara väntade på mej.

Kameran hade matte självklart hemma.

Är hemma på balkongen med den fina pinnen som jag fick.

Den tänker jag vara väldigt rädd om.

Kan alltså rekommendera pinnintresserade hundar att handla i Malmköpings blomsterhandel. 

Matte höll på och planterade fullkomligt onödiga kryddväxter.

Fast Askur har gjort en insats som trädgårdsmästare nu och beskurit gräslöken ordentligt!

Hade jag fått bestämma så hade det varit bättre att plantera grisöron eller nåt annat nyttigt. 


  

 
 
Ludde

Ludde

28 april 2012 23:54

Jag tror också att grisöron smakar bättre än gräslök... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi o matten

Rudi o matten

29 april 2012 09:53

Gräslök...bläääähhh!!! Fast att simma i din sjö såg attans mysigt ut. Jag simmade i ett dik under morgonjoggen nyss. Det var också uppfriskande.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards