Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2007

Fått beröm

Av Sigge Svamphund - 6 oktober 2007 18:04

I dag var jag i en liten skog här.

Hittade massor med svamp. Sån där Föränderlig tofsskivling som växer på stubbar.

Den växte på massor av stubbar så det blev väldigt mycket svamp.

När jag skulle gå hem från skogen så började en karl prata med matte om svampen.

Han var tvungen att gå in och hämta sin fru för att hon skulle få se den.

Människorna pratade en massa om svamp och att leta efter sån.

Så kom det fram att de hade läst om en duktig svamphund i tidningen i somras. En sån skulle de vilja ha!!!

När matte sa att det var jag så blev de mycket imponerade.

Jag smörade ju lite extra för dom, var ju tvungen att visa mina bästa sidor.

Så frågade de om de fick bjuda mej på nåt bara för att jag är en så trevlig hund och så duktig på svampsök.

Som tur var sa matte att det var okej men absolut inte nödvändigt.

Hon och hennes dumma kommentarer!!!!!!

Jag blev bjuden på en massa köttbullar och korvbitar.

Det där är absolut mina nya bästa vänner.

Borde få gå förbi det där huset varje dag tycker jag. Men det tycker antagligen inte matte.

 
 
Ingen bild

Idolens Elfie

6 oktober 2007 22:59

Vi har också träffat folk i skogen som har läst om dej. Det var en dag i september och de frågade om jag också var kantarellhund... de hade läst nånstans om "en annan hund" som var så duktig... men det var visst nån blandras från Malmköpingstrakten, sa de. Ha! Jag visste nog att det var dej de pratade om.
Själv förstår jag mig inte på svamp -och matte säger att jag är korkad. HON hittade kantareller idag och började kasta Frolic omkring sig. Det var bara att ta för sig! Sen blev hon sur på mig för att jag trampade på hennes svampar. Vadå -jag såg inga svampar, hade ju fullt upp att leta Frolic.
För min del vore det bättre om jag fick visa vilken verkligt duktig JAKTHUND jag är -men det får jag aldrig! Dessutom säger hon att jag har hört fel... Min ras ska vara en VAKT- och VALLhund. Enligt boken... som jag aldrig har läst. Fast de älskar mig ändå... säger de -Husse o Matte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards