Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Sigge Svamphund - 7 oktober 2007 18:42

Matte påstår att idag var det sista chansen att vara i skogen på en vecka.

Den där eländiga älgjakten börjar och då får inte jag vara där.

Alltså har jag varit på en lång runda idag.

Inledde med att bada från nästan alla mina bra badplaser i närmaste sjön här.

Sen fortsatte vi och kom till en annan sjö.

Den har jag badat massor i från många bra ställen.

En annan etapp av Sörmlandsleden passerar den sjön så nu är den också godkänd för andra vandrande hundar.

Alldeles perfekt för simturer och plaskande i sjökanten.

Hoppas att jag får komma tillbaka till den snart.

Tycker fortfarande att jag borde få provsimma alla Sörmlandsledens sjöar. Hela Sörmlandleden är visst ca 100 mil så tänk vad många bra sjöar jag skulle hitta!!!

Hittade en del svampar också.

Bland annat såna där Karl Johan som är lätta att plocka om man är hund.

När vi gick hem så fick jag inte som jag planerat bada från alla badplatser i Bruksdammen igen.

Nädå, matte valde en annan väg och påstod att jag var trött.

Jag var inte alls trött bara lite okoncentrerad när jag missade pinnen ett par gånger vid de sista doppen.

Förresten om jag nu möjligen var lite trött så skulle jag ju ha piggnat till av några fler uppfriskande simturer.

Visar en bild på nya sjön och en där jag provbadar den.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards