Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 6 december 2013

Tråket tar aldrig slut

Av Sigge Svamphund - 6 december 2013 18:16

Tråk, tråk och åter tråk.

Vakande i morse, hård blåst och vidrigt lappmögel.

Som om inte det räckte så var det nåt fel som var trasigt med klenmatte också.

Alldeles yr i skallen och mådde inte bra.

Gjorde i alla fall min morgontoalett.

Gick in, matte mådde var ännu yrare och fick morgonkaffet i retur.

Placerade henne på soffan nån timme, sen skulle hon orka gå en runda med mej.

Blåste såna där med horn och bockfot och kom mer lappmögel.

 

Hade mycket jobb med att städa bort en massa nedblåsta grenar.

Passera över Heden var, hm, blåsigt.

 

Släpade med mej långsamma yrsliga matte in i skogen i alla fall.

Verkade utveckla sej till en runda tråkigare än tråkigast.

 

Men då......................

Titta ibland är turen med mej!!!!!!!!!!

 

Färghandels Vilma var minsann ute och rastade sin matte.

Dessutom var hennes matte i mycket bättre skick än min.

Funderade på att byta ut min.

 

Ännu bättre för Vilma ville ha mitt sällskap.

Min dag kändes genast mycket bättre.

Jag tackar ju aldrig nej till hundsällskap.

 

Passera ovanför skidbacken var kanske inte så där väldigt smart idag.

Var bäst att hålla koll på människorna så de inte blåste bort.

 

Om detta tycker jag inte!

En massa otrevligt lappmögel på mina granar.

Tänk om det blir så där otrevligt så jag inte når dom igen?

Har en känsla av att matte inte alls tänker skjutsa mej till vinterdasset i Gröna männenskogen varje dag.

 

Drog runt tillsammans med Vilma utan att det hände några riktigt intressanta saker.

Bara blåst och lappmögel.

 

Vadå?

Vad pratar ni om, ska vi helt plötsligt åt olika håll?

Dumheter, jag kände inte alls för att ägna mej åt VAM.

Släpade hem vraket som placerade sej på soffan och sov gott inom ett par minuter.

Ett par timmar senare behagade hon vakna och må mycket bättre varken yrsel eller illamående.

 

Jaha, i den här fontänen finns det faktiskt lite vatten.

Men det har minsann onödiga isen försökt lägga beslag på.

Skitvinter, hoppas den har tagit slut i morgon eller så.

Försökte gå in i Färghandel Vilmas affär fick inte för skitmatte.

 

Viljornas kamp.

Jag tänker INTE gå nånstans.

Vid närmare eftertanke så har jag växt fast i dörröppningen.

Matte kan stå där 3 meter bort i andra änden av onödiga kopplet och tjata hur mycket hon vill.

Självklart lönade det sej att växa fast för jag fick godis så jag kunde släpa vidare på tråkmatte.

Gick hem och slappade.

Sen för en stund sen så skulle jag gå till Hembygdsgården.

Jo, jo jag vet precis vad som väntar i helgen.

Passa tråkhuset i många hundra evigheter.

 

Tyckte att jag var extremt smart.

Bestämde att om jag gömde mej under bordet så skulle matte alldeles glömma att jag var med, sen skulle hon

gå hem.

Alltså skulle jag slippa passa huset medan hon passar hembygdsgård och kunna tillbringa helgen

under bordet.

Skulle säkert ha fått träffa massor med kompisar och annat skoj.

Tyvärr blev jag upptäckt och hemsläpad.

Innebär att nu väntar ytterligare två tråkdagar.

Ska nog använda dom till att författa anmälan till Hundombudsmannen, ingen hund ska behöva ha

så här tråkigt.

 
 
Eva H

Eva H

6 december 2013 19:33

Jag är faktiskt också väldigt glad att du mötte Vilma!
Men inte för att DU fick sällskap utan för att din matte fick det om hon mådde som hon gjorde.
Så det så!
PUSS ändå, har all sympati för ditt huspassande, tro inte annat :)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Paula

Paula

6 december 2013 19:59

Så vitt och vackert ni har det då, vinkvink...
Matte fick nog en allergisk reaktion, jag tror inte hon tål lappmögel...vinkvink
Ha en fin helg där under soffan Sigge!

http://paulaz.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

6 december 2013 21:30

Brrr , så kallt det ser ut med det där onödiga lappmöglet !

http://kjellebus.blogspot.com

 
Lillian

Lillian

6 december 2013 22:35

Så kjekt å treffe på en turvenn når en er ute! Alltid morsommere å sjekke ting når man er to isteden for en...

http://www.sognafaret.no

 
Kasper

Kasper

6 december 2013 23:38

Hoppas matte fortsätter att vara påkryad! Eller vad det heter... ;)
Men hörru, vilket läbbeväder det är! Här vill ingen, säger INGEN vara ute ett enda dugg. Till och med Maxi och Myse vänder om i dörren...
Fast jag och matte ska i alla all gå upp till brevlådorna nu. Glömde göra det förut. En PRECIS lagom kvällspromenad, tycker vi. :D

http://kasperian2.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

7 december 2013 08:59

Ja du Sigge tror att du har mycket att säga i din skrivelse.För du har ju alldeles osedvanligt tråkigt jämt.Tycker faktiskt också det va tur att din matte fick,sällskap på promenaden.

http://m

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards