Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 december 2013

Av Sigge Svamphund - 2 december 2013 18:06

Börjar vara ordning i min hundliga tillvaro igen.

I dag belv jag skjutsad till en av mina bra skogar, verkligen på tiden.

 

Hamnade där min långa Sörmlandsledsetapp börjar.

Var ett tag sedan jag besökte den skogen.

 

Om detta tycker jag INTE!!!!!!!

Onödiga isen gör allt för att jag inte ska kunna sköta min päls.

Dessutom gick det inte att döda den trots ihärdiga försök.

 

Gjorde en insats som fyrbent etappledare.

Den här lilla björken behövde flyttas på, inte för att den på något sätt hindrar vandrande hundar.

Men den irriterade mej, ansåg att den låg alldeles fel.

 

Behöver komma nytt svampvatten.

Bakom mej ska det vara alldeles utsökta spa, men nu var de stulna av vattentjuven igen.

Ska nog dansa en eller annan dans tror jag.

 

Drog vidare in i skogen.

Jobba tänkte jag absolut göra.

 

Jodå kantarellerna lever.

Hittade en hel del och matte plockade!!!!!!!!!!

 

Jobbade mera och hittade en del trattkantareller.

Matte plockade dom också, blev nästan orolig för hennes hälsa.

Men just nu skulle hon ha svamparna.

 

Hittade ett alldeles utsökt granbarrsspa.

Granbarr har en mycket välgörande inverkan på pälsen.

Njöt verkligen av vatten utan onödig is.

 

Titta inne i hålet i stubben.

Tror att mina spaskall väckte en vätte, den skymtar där i mörkret.

Jag var i alla fall klar med inpackningarna just då.

 

Kom tillbaka ut på Sörmlandsleden igen.

Jag ansåg att vi skulle gå till alla mina andra intressanta ställen.

Nä sa skitmatte, ska vi inte.

Har inte tid.

Jag tycker mycket illa om det där har inte tid.

 

Bara att finna sej i att det var dags att gå tråkallén tillbaka till bilen.

Trodde jag skulle åka hem och ha tråkigt..

Skulle jag inte.

Hamnade i Eskilstuna för matte skulle göra tråk.

Men innan tråkaffären så var jag hos hennes mamma.

 

Historien upprepar sej.

Ligga och nästan svälta ihjäl, bara känna en massa dofter.

 

Mina lunchköttbullar.

Smällde i mej alla ihop med pasta och lite av grönsaksröran som ickeköttätande matte åt.

Utsökt.

 

Jo mattemamma.................jag vet att jag åt en stor portion men det är händelsevis inte så att du har nåt

mer att bjuda på?

Som på beställning tappade hon pepparkakor på golvet så jag var tvungen att städa.

Sen passade jag bilen när matte handlade tråkmat.

Åkte hem, var i Pinnaffären och försökte förklara att jag aldrig får nåt att äta.

Skitmatte skvallrade om att jag minsann ätit massor och inte alls behövde mer.

Dumheter, jag kunde visst ha käkat allt möjligt där.

Lyckades i alla fall tigga till mej lite bröd.

 

Så kan jag konstatera att katter är konstiga varelser ibland.

Gamla Paddis tycker tydligen att det är synnerligen bekvämt att sova med huvudet på kalla fönsterbrädet.

Ser inte speciellt bekvämt ut.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards