Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Slit och släp

Av Sigge Svamphund - 27 april 2011 17:45

Har haft en mycket upptagen hunddag.

När jag skulle ut på min långrunda så skulle jag skjutsas nånstans.

Började med rena mardrömmen.

Matte körde iväg så ställde hon min bil vid Skräckens hus, läs ett jättelikt

komonsterhus.

Inte nog med det runt skräckhuset så var det fullt med komonster på fri klöv.

Jag trodde absolut att min sista stund var kommen.

Matte som höll på att dö av skräck över den där fisken igår klev minsann

obekymrat ur bilen trots alla vrålande monster.

Såg att hon pratade med nån annan människa och sen åkte vi till min stora glädje.

Hamnade vid vägen till Bäverbäcken, men ut och gå skulle jag inte.

Nä matte hade nyckel till vägbommen.

 

Känns lite skumt att åka bil på vägen jag brukar gå.

Händer ett par gånger per år att jag åker hela långa vägen in i skogen.

 

Äntligen framme så jag kan röra på mej.

Hade planer på långa rundor med en massa skoj, men inte idag inte.

Skulle jobbas.

 

En del av dagens jobb.

När matte kom ihåg att ta bild så hade hon redan använt några.

 

Förra våren så satte jag och matte upp en massa nya stolpar.

Sen gick de det här ödet tillmötes så det var bara att börja om med nya så

inga vandrande hundar går vilse.

 

Så här ser det ut nu efter vägen.

Många nya stolpar och jag har självklart markerat alla så vandrande hundar

vet vem som sliter på etapp 22.

Matte påstår att det var hon som slet med spett och stolpar.

Äsch, jag deltog aktivt genom att hämta rester av de sönderkörda stolparna till

henne.

 

Hårt arbetande hundar måste koppla av också.

Alltså passade jag på att spaa på lämpliga ställen.

 

Jobbade självklart en del som murkelhund också.

Jobbet med stolparna pågick ju i vägkanterna och där fanns det en del.

 

Sjön Hällaren och självklart passade jag på att bada en massa.

 

Efter bad så var det fika med mackor till mej.

Så slog matte ner ett par stolpar till innan det var dags att åka.

Kände mej blåst både på Bäverbäcken och min alldeles egna tunna hos Lotta

eftersom jag åkte bil.

 

Hårt arbete belönas!

Matte stannade vid Lottas hus så jag fick rulla med min tunna!

Rullade massor och hade jätteskoj med den, kunde ha fortsatt hela dagen.

 

Lotta var inte hemma men jag lämnade en hälsning så hon vet att jag har varit

där och roat mej med min tunna.

At jag försökte smugla in hennes boll i min bil ska i tala tyst om.

Matte upptäckte vad jag hade för mej så jag kunde inte "låna" bollen.

Åkte tillbaka till Skräckhuset för matte skule lämna nyckeln till vägbommen.

Såg mängder med äckliga monster.

Sen fortsatte jag till Eskilstuna.

Matte skulle göra sej av med alla trasiga stolpar och sen var det fika hos hennes

föräldrar.

Bjöd mej på smaskig panniff.

 

Gick en sväng i centrala stan.

Det är ju torrt så blommorna behövde faktiskt vattnas.

Passade mattes mamma medan matte fixade nåt.

 

Utanför Rudis mattes tråkjobb så hade allt vatten återkommit.

Fortfarande förbjuden att bada där, men förr eller senare ska jag väl lyckas.

 

Får jag inte bada så kan jag ju alltid jobba som renhållare.

Människor kastar så mycket sopor överallt.

Efter stadspromenaden så åkte jag hem, är en ganska trött hund nu efter en

intensiv dag.







 
 
Marie & Leo

Marie & Leo

27 april 2011 18:40

Det är så härligt att följa dina bravader...

http://www.marieofsweden.se

 
Eva H

Eva H

27 april 2011 19:28

Hörru du! Kan inte vi bilda fackförening? Jag är också superbra på att plocka skräp efter knas-människorna!
Tacka förresten din matte från mig! Min matte säger att jag luktar jättegott av det där din skickade.
Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 april 2011 21:53

Kanon Sigge att du hjälpt matten sätta upp stolpar på sörmlandsleden så inga vandrande hundar går vilse :) Tur det fanns lite sjöar så du kunde svalka dig ett allt hårt arbete.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ludde

Ludde

27 april 2011 22:28

Bra att du märkt ut etappen så vi hundar hittar rätt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

27 april 2011 22:39

Bra jobbat! Bra också att du kollade vattnet utanför mattens jobb nu när hon har ledigt och inte kan göra det själv! Då kan hon sova lugnt i natt. Innan jag flyttade in hos henne gick matten ofta på Sörmlandsleden, men nu går hon minsann inte där. Måste nog fråga varför!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

27 april 2011 23:23

Ser att du jobbat hårt idag. Klart att matten hjälpte till, men det där lilla extra, det stod förstås du för!
Väldigt viktigt.
Och nu ska jag gå och sova! Fast jag har förstås mest slappat idag, så jag kanske ska ta mig en match med Maxi innan jag kryper till kojs.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Hillman

Hillman

29 april 2011 08:14

Du och dina kossor, hihi vet ingen hund som är så feg som du när det gäller kossor, de är snälla och sen får man så mycket gott från dem. Ost, som är en höjdare och filmjölk som oxå är väldans gottigt. Tänk på det nästa gång du ser dem, hihi.

Sen tycker nog jag att matten är fisig som inte låter dig provbada fonten vid Rudis mattes jobb, det vore en höjdare för en varm svamphund, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards