Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Sigge Svamphund - 5 december 2013 18:08

..............hänt mycket i mitt hundliv idag inte.

Väldigt halkig morgontoa, hade kommit lite svampvatten och sen frös det.

Tråkmatte vägrade att skjutsa mej nånstans, dåliga ursäkten det är halt.

Jaha och?

Det sitter faktiskt dubbdäck på min bil.

 

Hamnade i vanliga hemmatråkskogen.

Nåt om att jag skulle passa på idag för i natt och i morgon ska det storma så mycket att det kommer

att bli skogsförbud för mej.

Kollade men inga andra hundar var ute.

 

Grått och trist över alla mina skogar.

I alla fall alla de som jag ser från skidbacken.

 

Hade fötts ett par Ostronmusslingvalpar på trasiga rampen.

Undrar om de kommer att få uppleva vuxen ålder?

 

Inne i skogen var det rena natten.

De vita prickarna är inte lappmögel, det försökte komma svampvatten till min förtvivlan.

 

Godistallar är i alla fall pålitliga med sin blomning just nu.

Rensade den självklart.

Kändes lite som dagens höjdpunkt.

 

Behöver nog inte bli helt arbetslös.

Har fötts en massa nya Vinterskivlingsvalpar, hoppas att de blir vuxna.

Då kan det bli god macka till mej.

 

Tänkte gå den här vägen.

Fick inte för matte, den var så där glaserad av fruset svampvatten och alltså snorhal.

Tog en stig i skogen istället, struntade i sjön eftersom jag bara blir deppig av att se onödiga isens

invasion av alla mina badplatser.

 

Hittade ett väldigt ömsint träd som ägnade sej åt att krama en sten.

Sen började det bli riktigt, riktigt otrevligt.

 

Jag hade fyndat nån gammal sak som såg ut som en vit skosula och märkte först inte vad som hände.

 

Titta i min päls.

Det försöker minsann komma vidrigt lappmögel också!

 

Här syns eländet.

Men det försvann direkt när det landade på marken som tur var.

 

Nä nu ska jag gå HEM!!!!!!!!!

Tänker inte alls driva runt och bli skadad längre.

Funderade på att inreda idet.

 

Inte var det lokal vår vid ena fontänen heller.

Tycker faktiskt att den skulle vara igång året runt så hundar i behov av pälsvård har nånstans att

bada.

Vid närmare eftertanke så borde de fylla den ena med lera så det finns spamöjligheter också.

Träffade Pinnaffären.

Påstod att jag stank blöt hund, jag var svårt skadad av nedfallet!!!!!!

Hörde nåt om att jag borde gå hem och bada i jordgubbsdoftande schampo, om det inte vore för alla

bra pinnar och kottar så skulle jag bitas när jag hör sånt.

Gick hem, slapp bad eftersom matte höll på med tråk.

På eftermiddan lyckades jag i alla fall ta mej in i Färghandel Vilmas affär och umgås en del med henne.

Bjöd självklart på godis och jag fick nåt smarrigt av hennes matte.

Besökte mina andra favoritaffärer också så jag kunde gå hem mätt och belåten.

Nu väntar matte på besök av nån som heter Sven.

Han tänker visst röra runt rejält säjs det.

Ni hundar som ska ut, ta det försiktigt och håll hårt i era människor så de inte blåser bort.

Har börjat blåsa en del här och det faller svampvatten



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards