Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Skogen och dejt

Av Sigge Svamphund - 27 april 2010 18:18

Började dagen med att åka till skogen.

Matte hade ju det där mötet om kyrkans framfart med avverkningen.

En del av er har fått mail från matte om det.

De som vill veta men som vi inte har mailadress till skicka ett mail till matte

på helena(a)skogsraets.se

Tala bara om vem du är i mailet.

Efter det så åkte jag till skogen med Krokodilsjön.

Badade självklart massor i sjön.

  

Jobbade en hel del som murkelhund också.

Mycket murkelvalpar som växt till plockstorlek.

  

Självklart en massa spa också.

Hade nämligen hört ett rykte och var i akut behov av pälsvård.

Efter att ha ägnat tid åt vanliga hundgöromål så var jag hemma ett tag.

Så var det dags att ut och åka igen.

  

YEEEEEES!!!!!!!!!!!

Giah!!!!!!

Äntligen en dejt igen, tur att människorna insett att vi ska träffas ofta.

Så kom Monica också som jag inte träffat på evigheter.

  

Hon fyller snart massor med år så det skulle hon fira.

Blev visst nåt firande av matte också fast hon slutat med allt fylla år sen länge.

 Ingen tårta för mej idag, icke hundvänlig sån.

Matte som tycker ungefär lika mycket om tårta som fisk brukar annars ge mej

sin bit.

  

Busade i alla fall en del med Giah.

Fast jag vet inte om jag håller på att förlora charmen för helt plötsligt ville hon gå

in istället för att vara ute med mej.

Jag roade mej på egen tass bland annat med tunnrullning.

Så kom Giahs husse hem så jag busade en hel del med honom också.

Skulle ha varit med bilder på det, men bilduppladdningen slutade helt plötsligt att

fungera så ni får klara er utan.

I morgon ska jag jobba igen.

Ska åka till Eskilstuna och passa människovalpen Adam ett par timmar.

Tänker självklart träna honom i en massa viktiga kunskaper.




 
 
Ludde

Ludde

27 april 2010 19:31

Tack för mailet! Tänker inte skriva vad jag anser om sådana som tycker att kalhyggen är vackra, ljusa och luftiga. Glad att jag slipper träffa dom själv. Skulle vara svårt att låta bli att bita dom i benet... Kul att det blev dejt i alla fall. Trädkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ville och Marie

Ville och Marie

27 april 2010 20:56

Hej. Har läst mailet och förstår mattes frustration. Med allt som händer nu så finns det många som borde buntas ihop och skickas vidare till mindre trevliga platser.
Vi hjälper gärna till med porto kostnader, säg bara till!!
Gott att se dig hitta murklor (mattes lager börjar ta slut) Vi inväntar mail om ny laddning.
Kram till er båda

http://marno.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

27 april 2010 21:23

Ja, vad ska man säga? Det är ju likadant här, även om det är storbonden och inte kyrkan som skövlar. Ledsen och arg blir man! Kul att du fick träffa Ghia i alla fall även om hon tröttnade på dig efter en stund :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

27 april 2010 23:00

Matte har ju svarat på mejlet - och OM ngn kyrkans man eller skogvaktare (!) tror att ett kalhygge återhämtar sig på några få år, ja då... och här saknar matte ord! DET NI!! Att hon saknar ord, alltså! Men mot dumhet (och som jag tror "ekonomer") kämpar även gudarna förgäves.

Du Sigge, det där mec charmen - kanske Giah liksom ville ge igen med samma mynt "nu går jag in så får du se hur det är att känna sig övergiven". Lösningen är förstås att träffas oftare!!! Och det borde minsann till och med mattar förstå ;-)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

27 april 2010 23:49

Förlorat charmen? nä inte du inte. Hon hade nog bara huvudvärk.!!!!
Mamsen har läst mailet och tycker du är enastående som kämpar på. Fortsätt så, bra gjort.
Snälla läs lagottotottes blogg och ge hans matte ditt stöd. Jävla klåpare som har klippt honom.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

28 april 2010 00:15

Voff! Vilken söt Giah ;o) Oj, vilken smarrig tårta till människorna :) Det skulle varit en grisörontårta i stället, hade passat utmärkt i en vovve mage det.
Hm! ja, det där med avverkningar, ni skulle bara veta vad matte fått höra när de plöjde ner skogen här. Vi har vänt oss till Jordens Vänner och även till Skydda skogens nätverk, även om skogen för alltid är borta, (den kommer då aldrig att bli den samma igen) så hoppas man att de åtminstone har något förstånd att skämmas över sina handlingar (kanske)... sönderkörda vattendrag och oljespill för att nämna några. Kyrkans skog, de har ju även en fsc märkning av sina skogar, om jag inte minns helt fel, men men det hjälper knappast ändå :(

Ha en jätte fin dag!
Tass på er!

 
Torsten

Torsten

28 april 2010 08:07

Neee...inte tror jag att du förlorat nån charm inte, Ghia kanske bara blev lite blyg?!!!
Vilken maffig tårta det bjöds på, men den såg sannerligen inte hundvänlig ut!
Hälsa Adam idag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 april 2010 08:39

Klart att du blir uppvaktad av tjejer, fast man kanske får ta det lite lugnt. en del verkar vilja vara för sig själva. Matte säger att hon hjälper gärna till med portot hon också. Ha en bra dag. PS förstår att tårtan inte var hundvänlig, men väldigt människovänlig säger Matte DS

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

28 april 2010 13:01

Vilken fin kompis du har i Giah. Den där tårtan ser mumsig ut. Min matte älskar tårtor och allt som är sött. Konstig typ! Tag väl hand om Adam ... alltid kan du lära honom något bus. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

28 april 2010 14:43

Du jobbar och sliter och sen vill inte Giah veta av dig det tycker vi är lite tassigt. Fast hon kanske inte var på bushumör utan var lite trött och det får vi nog lov att förstå. Tårtan såg läcker ut men det är en hundförbjuden tårta. När matte har sån brukar vi få lite vipsgrädde på ett fat så vi i alla fall kännar att det är fest.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

28 april 2010 18:21

Hoppas mötet idag går bra och det blir bättre ordning och mindre skövlande.
En massa härliga dopp ser jag, och skuminpackning, ja det ser man ju att du blev genast mycket blankare i pälsen. Det är nog bättre än alla andra metoder tror jag.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

29 april 2010 09:49

å jäklar vilken maffig tårta! var den lika god som snygg?
dreggel dreggel från matte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards