Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 april 2015

Överallt finns monstren

Av Sigge Svamphund - 27 april 2015 17:59

När jag skulle på min skogsrunda så bestämde matte att jag skulle fgå

åka till en skog där jag inte varit sen i höstas.

 

Det här är en bra väg för den leder till trevliga ställen.

Planerade genast för en massa trevliga saker.

Matte parkerade och jag klev ur bilen.

Men.......................

Såg nåt en liten bit bort och det var INTE trevligt.

 

Detta är bara inte sant, långt bort i skogen långt från alla hus och monsterboningar.

Men ett hästmonster är det som försöker se ut som en oskyldig leksakshäst.

Jag morrade såna där riktiga avgrundsmorr åt det och sen sprang jag fort åt andra hållet.

HonSomIngetBegriper ska jag sälja.

Tolererar inte att hon står och gapskrattar när jag precis sett döden i vitögat.

Ska nog se till att det ligger fiskar överallt där hon ska fram och sen ska jag hånskratta åt henne.

 

Tänker inte befinna mej nära monstret nu drar jag mot andra ställen.

Matte hade fått för sej att det kanske skulle kunna växa Toppmurklor här.

 

Letade mycket, men det fanns inga och inget doftande mycel heller.

Men jobba det skulle jag.

 

Med mycket möda så hittade jag denna.

Den enda som fanns där trots att jag gjorde allt för att hitta fler.

 

Hittade bara en konstig pryl som jag planerade att använda som markeringsverktyg.

När jag insåg att jag inte behövde den så gömde jag den för kommande behov.

Vet att det blir jobb där om några månader.

 

Kollade av en del inne i skogen.

Allt var sej likt frånsett att det är så torrt att skogen dammar.

 

På väg mot bilen men jag vill fortfarande jobba.

Alltså är det bara att hoja nosen och ta in dofterna.

 

Så klart att min utmärkta nos uppfatttade rätt.

Nu jobbar jag.

 

Suddbild, men beviset på att jag lyckades jobb.

Fast de håller på och torkar bort nu.

Gick tillbaka till bilen, sur över att jag mer eller mindre misslyckats med mina arbetsuppgifter.

 

I bland har matte sina ljusa stunder.

Hon skjutsade mej hit och den här sjön har jag inte badat i sen i höstas.

 

Underbart, den var lika bra som vanligt.

Problemet är bara att simma där för den är långgrund.


 

Men jag lyckades hitta djupare vatten.

Simmade massor, vattnet där är alldeles kristallklart.

 

Åka hem?

Nä det har jag verkligen ingen lust med, jag behöver fortsätta att bada.

 

Eftersom jag är en mycket smart hund så kom jag på lösningen.

Gnuggade in massor med sand i pälsen.

Då ansåg matte att jag skulle bada mera för att bli av med sanden.

Fast sen fastnade jag i onödiga kopplet för att inte upprepa bedriften.

Åkte hem och slappade.

Eftermiddagen ägnade jag åt de vanliga hundsysselsättningarna.

 
 
Kasper

Kasper

27 april 2015 21:31

Jag tycker du var riktigt modig, jag. :D
Som både vågade dig så nära och SAMTIDIGT skälla ut monstret.
(Matte tycker det ser gulligt ut, men hon har ju bara två ben att tänka med, hon också...)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

27 april 2015 22:50

Att inte matten förstår att det är livsfarligt för svamphundar i såna monstertrakter. Smart det där med sanden i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Anki

Anki

28 april 2015 07:40

Tycker din matte är lite dum om hon skrattar åt dig... hästmonster är inte att leka med!
Bra trick det där med sanden... du är verkligen en smart kille!

http://ankistankar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards