Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Kalas igen

Av Sigge Svamphund - 27 april 2014 18:51

Visste ju att jag skulle åka på kalas idag men var fullt inställd på att jobba

och fylla minst en korg med murklot först.

Nähä, den turen hade jag inte,fick inte åka nånstans.

 

I protest så pinkade jag på det som ska bli Sörmlands största valborgsbrasa.

Måste ju ta ut min frustration på nåt.

 

Gick till närmaste tråkskogen.

Hittade inget skog och där finns inga bra arbetsplatser ännu på ett par månader.

 

Äntligen fritt från konstgjorda lappmöglet i skidbacken.

 

Ännu bättre.

Någon vänlig människa har tänkt på mej och lagat min skoj ramp.

Var verkligen på tiden.

 

Fortfarande jobbarsugen så jag kollade mina Ostronmusslingar.

Eländes elände.

De är i princip färdigtorkade på trädet.

 

Gick och badade en massa istället.

Var hemma en stund innan jag skulle ut och åka.

Hämtade mattes mamma i Eskilstuna och sen åkte vi i hundra mil till.

 

Tjoho!!!!!!!!!

Surahammar och alla människovalparna.

Nu ska det busas.

 

Adam fyllde 5 år i torsdags och mattes valp Marcus 33 i dag.

Så nu skulle de firas.

Adam han öppnade massor med paket, tror han gillade allt han fick.

 

Detta var en gång en boll.

Nu är det nåt skoj som tillhör mej.

 

Jo Oliver, kan du hjälpa mej för den där bollresten har hamnat nere i djupa hålet.

Inge problem Oliver fixade det.

Så var det fika, jag bjöd mej självklart på tårta.

Sen blev det mycket intressant.

 

Människovalparna har grävt en djup grop och nu häller de vatten i den.

Övervägde att hjälpa till 

 

Dricka vatten från vattenkanna är väldigt gott.

Drack massor (märktes nyss för jag var akut tvungen o ut och kissa mitt i bloggandet)

 

Hm, detta ser väldigt intressant ut.

Är det så att människovalparna gjort vad jag tror?

 

Titta!!!

De gjorde en alldeles underbar spagrop till mej!!!!

Undrar om jag kan anställa dom för att fixa till alla spagropar som Vattentjuven stjäl just nu?

 

Skitiga och blöta människovalpar.

Matte totalvägrade kram av Oliver eftersom han är värst.

Vi hade i alla fall hur skoj som helst.

Detta borde upprepas ofta.

Men sen påstod tråkmatte att det var dags att åka hem, onödigt jag tycker att vi kunde ha fixat fler spa istället.


 
 
Kasper

Kasper

27 april 2014 20:01

Gäller att dom ser till att hålla spaet i skick, tills du kommer dit nästa gång!
Oliver roade sig verkligen kan man se. Tror du har lärt honom... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

27 april 2014 20:28

Jisses vilken pli du har på människovalparna som fixar Spa bad till dig :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

27 april 2014 22:28

Vilka bra människovalpar som ordnade spa till dig! Dom vet vad en svamphund behöver... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards