Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 december 2013

Av Sigge Svamphund - 23 december 2013 17:52

Som sagt det är bra med en matte som är släkt med Grinchen, ingen julstress här inte.

Alltså skulle jag bli skjutsad till en bra skog, att jag blev svårt mobbad där är en annan sak.

Hörde att matte babblade i telefon på väg till skogen men brydde mej inte.

  Hej Gröna männenskogen, det var ett bra tag sen jag kollade den.

Alltså hade jag massor att göra.

 

Matte har ju ofta korkade saker för sej.

Nu var tydligen denna hennes allra bästa kompis, hålla koll på vad klockan var och ännu viktigare att

det fanns bra mottagning.

 

Den här vägen genom skogen var det länge sen jag tog.

 

Bra val för det fanns underbara spa överallt.

Tror jag använde minst en miljon eller nåt sånt.

Skitmatte vägrade att fotografera alla.

 

Jobbade.

Här har jag hittat rökslöjskivlingar.

Fick en massa beröm för alla svampar jag visade och matte verkade ha extra stenkoll på dom idag.

 

Detta blir bra för det är vägen till Krokodilsjön.

Började självklart planera för julbad i mängder.

 

Lite julkantareller någon?

Hittade ganska mycket såna också.

 

Nog för att det har stormat massor senaste tiden men den här björken som matte önskar livet ur

den lever fortfarande.

Den är nämligen full med såna där Sprängtickor så matte vill att den ska blåsa omkull.

 

Detta är ju LÖJLIGT!!!!!!!!!

Onödiga isen har vägrat att dö på Krokodilsjön!

Fanns bara lite öppet vatten där det inte går bra att bada.

 

Fast det börjar vara normal vattennivå.

Lyckades spaa en del bredvid bryggan, närmaste sjövatten jag kom idag.

Kunde ha hållit på mycket längre.

Men det var det där med klockan, mobilen och mottagningen som matte tjatade om.

  

Nu är det så blött att det går alldeles utmärkt att utöka alla spa genom att gräva i mossan.

Passa på att spaa nu för snart måste du vara tyst fick jag höra.

 

Mera jobb.

Ett gäng med Frostvaxskivlingar.

Mycket bra enligt matte fast hon inte plockade dom.

Kom ut på vägen och ansåg att jag skulle få gå och kolla till min fina bäck.

Nä sa matte där borta finns ingen mottagning så det får bli en annan dag.

  Underbart!!!!!

Min stora favvisspagrop!

Så här mycket vatten har det inte varit i den sen i våras.

Gissa vem som roade sej och hördes över hela skogen?

 

Mobbing av svamphund pågår.

Förbannade skitmatte, där står hon och babblar i telefonen.

Inte nog med det, HON blir intervjuvad av P4 Extra om att det finns en massa svamp i skogen nu.

Jo ni läste rätt, hon babblade!

Hade det funnits någon som helst rättvisa i världen hade de intervjuat MEJ det är JAG som har koll

på svamparna och är svamphundarnas svamphund!

Om nu nån vill höra så klicka här 48 minuter in i programmet hörs hon.

Det var av den anledningen det var så viktigt med mobilen, klockan och mottagningen.

Ska skaffa mej egen mobil så jag kan sköta alla intervjuer.

När intervjun var avklarad så gick jag vidare sur över mobbingen.

 

Inte för att jag behöver använda vinterdasset men jag kollade så allt var ok.

Med otur kan det ju bli nödvändigt att uppsöka det om det skulle komma äckligt lappmögel.

Var mycket bra skick på det, men jag hoppas ju att jag slipper använda det.

 

Ser ni svarta pricken långt där borta?

Vad då åka hem?

Tyvärr blev jag lurad av ett lokalt godisregn på vägen så jag hamnade i min bil.

 

När jag varit hemma en stund så fick jag lyssna på mattes pladder via datorn.

Vidhåller att jag skulle ha skött det bättre åtmonstone borde mina spaskall fått vara med.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Hälsade på i Pinnaffären.

Dit måste jag visst en sväng i morgon för jag ska få julklapp.

 

Fick minsann post idag.

Alla ser ju att det är MIN post, men tro inte att jag har fått öppna MIN post.

Nädå, i morgon får du öppna dina julklappar.

Det som tillhör mej ska jag öppna OMGÅENDE, tänk om det är något som ligger och blir förstört?

Till sist

 

Till alla mina läsare från mej, matte och Paddis, Freja, Balder och Idun

HA EN RIKTIGT BRA JUL!!!!!!!!!!

Jag kommer som vanligt att blogga i morgon om vad jag fördrev dagen med och innehållet i mina paket

om jag nu får öppna dom i morgon.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards