Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 december 2013

Av Sigge Svamphund - 30 december 2013 18:08

Blev en tämligen upptagen hunddag igen.

Såna tycker jag ju väldigt mycket om.

Ingen skjuts till trevlig skog på förmiddan, enligt matte var det tidsbrist igen.

 

Var sånt där underligt ljus igen så det nästan ser ut som skogsbrand.

Bryr mej inte, jag var mer intresserad av om det fanns några hundkompisar ute.

Extremt dåligt med såna just nu.

 

Kollade ihåliga trädstammen, inga Ostronmusslingar att jobba med idag.

Växte bara godis.

 

Den där gula konen som jag gömde för några dagar sedan, den hittade jag inte idag.

Nån annan måste ha hittat den och gömt den nån annanstans.

 

Gjorde i alla fall ett fynd ovanför skidbacken.

Länge sen jag hittade nån rolig flaska.

 

Bara det att när matte såg vad den innehållit så fick jag inte ha den.

Vadå, den var ju tom och säkert jätterolig.

Aldrig får jag ha mina bra fynd ifred inte.

 

Inga kompisar, ingen flaska.

Det är faktiskt väldigt synd om mej.

 

Kändes lite bättre när jag hittade en blommande tall.

Får vara glad för det lilla i livet just nu.

Jo jag hittade mängder med Vinterskivlingvalpar också så jag kan fortsätta att jobba.

Drog runt en stund till, men fanns inget skoj.

Gick hem.

 


Dom lever!!!!!

Denna hittade matte i min päls efter skogsrundan.

Var bara hemma en stund, sen skulle jag ut och åka.

Hamnade i Eskilstuna där vi hämtade mattes mamma.

 

Skulle till kyrkogården.

I dag skulle mattes pappa ha fyllt 90 år så det skulle tändas ljus där.

 

Satt stillsamt och filosoferade medan människorna tände ljusen vid uranasklunden där mattes pappa ligger.

 

Kollade när mattes mamma tände ljus vid sina föräldrars grav också.

Så passade jag på att kolla runt en del. är ju ytterst sällan på kyrkogårdar, utom när jag smiter och

letar svart trumpetsvamp på den här hemma.

 

Åkte hem till mattes mamma och fikade.

Bjöd mej på nån slags kalkon, utsökt gott.

Sen skulle jag åka hem.

Hamnade i Pinnaffären där matte tydeligen försökte förgifta Pinnaffären genom att bjuda på nåt

med såna där stinkaden mandelriskor.

Eftersom jag är en klok hund så avstod jag smakprov hemma hos mattes mamma.

 

Den här bilden hoppas jag att alla håller med om.

I morgon är det ju natten från helvetet för alla oss som avskyr de förbannade fyrverkerierna.

Sen den gången jag fick en smällare kastad över ryggen så är jag ordentligt rädd för dom.

Men jag är lovad att få jobba rejält på dan så jag är trött när natten kommer.

Och när det brakar loss brukar jag få Tellington touchmassage av matte, det lindrar faktiskt en hel del.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards