Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Sigge Svamphund - 22 december 2013 17:34

Ansåg att jag borde skjutsas till trevlig skog.

Nä sa skitmatte det stormar, tar en sån skog en annan dag.

Dumheter, jag behöver ha stenkoll på alla mina skogar hela tiden.

Hann bara till första gatuhörnet så träffade jag både Chihuahua Polly och Rottis Helga samtidigt.

Klantmatte glömde att ta bild på det.

 

Inga kompisar synliga på Heden heller.

Rusade bara runt ett förvirrat rådjur som vägrade vara med på bild.

Sista skymten då verkade det som om han tänkte hälsa på hos Siri.

 

Lika öde på spårvägen.

Undrar om alla mina hundkompisar har ihjälstressade människor?

Är faktiskt väldigt skönt att ha en matte som är nära släkt med Grinchen så jag kan ägna mej åt mina

vanliga hundgöromål.

 

Har jag nu tur så..............

Matte påstod att jag inte skulle förvänta mej nåt, men jag vet att jag alltid har rätt.

 

Så klart jag hade rätt.

Har ni sett så alldeles underbart!

Min närmaste sjö är helt befriad från onödiga isen, bara en massa underbart öppet vatten.

 

Äntligen!

Badsäsongen är tillbaka.

Underbart att kunna simma igen.

Om det inte varit för badkrukematte så hade jag nog stannat och simmat resten av dagen.

 

Ingen kan tro att det stormade så mycket som det gjorde.

Men vinden kom från ett sånt håll att sjön ser nästan blank ut.

 

Det gäller att passa på.

Jag följde sjön och testade alla ställen.

Lika underbart överallt med öppet vatten.

 

Slut på all trevlig vatteninspektion.

Fortsatte i skogen.

Träden gillar inte blåsten, de faller överallt.

Matte muttrar om våra Sörmlandsledsetapper och fallna träd.

Men det ska vi kolla på onsdag påstår hon.

 

Nu kommer det att bli trevligt.

Jag har minsann span jag.

 

Hej Färghandels Vilma!

Otroligt vad du luktar gott.

Men skitmänniskor som ska hålla så hårt i onödiga kopplen.

Inte för att jag tänkte vara otrogen mot Molly, jag bara.......

Äsch vet egentligen inte vad jag tänkte och inte fick vi göra sällskap heller.

 

Av med onödiga kopplet igen.

Ensam och övergiven svamphund vandrar mot okända mål.

 

Vid närmare eftertanke så är det väldigt synd om mej.

Vet egentligen inte varför men det är synd om mej, har nog ett eländigt liv.

 

Snart hemma.

Här har minsann Vilma gått och lämnat hälsningar till mej.

 

Ja, ja vi SKA gå hem.

Snart, men jag tänker vara en artig hund och vänta här.

 

Hade nämligen fått syn på Dammråtte Daisy.

Måste ju vara artig mot min nya granne.

Nu har hon fattat att jag är en vänlig hund och att det lönar sej att hålla koll på mattes godisficka.

Måste ju tänka på grannsämjan.

Slappade och käkade lunch.

Var ute på eftermiddagen, alldeles dött överallt.

Men nu var MIN röda matta stulen igen!

Fullkomligt oacceptabelt detta, den ska alltid pryda torget så jag kan vandra ståndsmässigt.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards