Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Blääääääää!!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 4 oktober 2012 18:15

Alltså i dag är det Djurens dag (struntar fullständigt i kanelbullar) och alla djur ska ha det bra.

Självklart ska ALLA djur (utom fästingar och fisk, de senare mattes önskan) ha det bra varje dag

året runt.

Alltså trodde jag att jag skulle ha en extra bra dag idag.

Släpades ut fåör morgontoalett och skadades svårt av regnet.

Tänkte absolut INTE gå ut mer idag, slappa i fåtöljen var min plan.

Nu regnar det inte nu ska du till skogen sa skitmatte.

Ok, det regnade faktiskt inte när jag stack ut en klospets genom porten så jag följde med.

 

Hmande i Däöda älgenskogen och hade planer på at bada i båda sjöarna.

Sist jag var där missade jag alla bad pga jakthunden på rymmen och alla vilda djur.

 

Jobbade självklart.

Tänk idag gnällde inte matte över mina fynd av Svart trumpetsvamp.

Vår granne Gizmomatte vill ha såna så nu var det tillåtet att leta.

 

Hann med ett trevligt dopp i bäcken mellan jobbpassen.

 

Matte som är tämligen korkade hade en lång diskussion med den här lilla grodan.

Ja, ja jag är van vid de mest besynnerliga saker från henne vid det här laget.

Jobbade lite mer också.

 

Om jag ligger så här då ser inte matte mej och jag kan springa till min bil och sätta mej i säkerhet.

 

Det hade nämligen börjat vräka ner hälsovådligt regn.

Titta i vattnet sås syns det hur vidrigt det var.

 

Fick med mej matte.

Tyvärr är hon ju synnerligen lånsam så jag skadades rejält.

Slängde mej in i bilen och åkte hem.

Sen har jag bara slappat och drömt om bättre tider.

Jo jag har funderat en hel del på varför jag skulle utsättas för allat regn på Djurens dag av alla dagar.

Hoppas jag får en bättre dag i morgon.

Eftersom jag haft trist så får ni se några bilder på Kattvalps Balder.

 

Det händer vid sällsynta tillfällen att han är stilla.

Här är det tvångstvätt av "mamma" Freja.

 

Men oftast ser det ut så här.

Kattvalp på nya äventyr.

Himla tur att balkongen har nät med hans akrobatiska övningar.

 

Så här såg det ut på eftermiddan.

Matte slappade i soffan och Balder försökte döda hennes fot.

 

Hoppsan!

Matte kanske ska tvätta fötterna och byta strumpor.

Stackars Balder ser ju fullkomligt svimfärdig ut!

 
 
Nalle o Co

Nalle o Co

4 oktober 2012 19:14

Ha,ha du är allt för Go Sigge och vad stor och fin din kattvalp blivit. Nospussar till er Allihopa.
Sören vägrar förståss skicka med nån.

http://pawsnwhiskers.webs.com

 
vi i pörtet

vi i pörtet

4 oktober 2012 19:23

Jag som just saknat bilder på hur Balder vuxit, nu fick jag ju se det med egna ögon! Astrid gnager mer än gärna på våra tår, hon är en riktig piraya!
Det får gärna sluta regna varje dag nu...

http://paulaz.se

 
Eva H

Eva H

4 oktober 2012 19:24

Men hörru du! Vad gnäller du på vädret för??? Ni har ju tydligen haft SOL på eftermiddagen!!! Har inte vi:((
Han är duktig på grimaser, lille Balder-valpen;) Och på att klättra... Er matte måtte ha hjärtat i halsgropen stup i kvarten!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

4 oktober 2012 22:40

Är verkligen inte kul med allt regn som kommer varje dag :-(. Nu vill vi ha SOL :-)

Vad söt han är lille Balder.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards