Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Sigge Svamphund - 22 oktober 2012 18:01

Ursäkta, kom bara inte på nån bra rubrik idag.

Har haft en ganska vanlig hunddag och tänk det har inte regnat på hela dagen.

Skulle som vanligt på min långrunda.

 

Blev skjutsad till Döda älgenskogen.

Precis när jag hoppade ur min bil kom senilmatte på att hon glömt min reflexväst hemma.

Bara att hoppas på att det skulle vara jägarfritt.

 

Ser ni det underbara skummet bakom mej.

Bara ett stort fel, bäcken är i fiendeland komonsterhagen som är omgärdad av taggtråd.

Blev inga trevliga skuminpackningar där inte.

 

Så underbart!

Bäcken har förvandlats till en älv.

Gissa vem som spaade och simmade massor?

Ledtråd, det var inte badkrukan matte i alla fall.

 

Sen bestämde jag mej för att jobba.

Matte lät fruktansvärt illa.

Äsch, bara att stoppa tallkottar i öronen och jobba vidare så slipper jag höra.

 

Jag tycker faktiskt att alla Svarta trumpetsvampar är jättefina.

Begriper inte vad hon svor över.

 

En död Svart trumpet är en bra svart trumpet enligt matte.

Behöver jag tala om att jag inte delar hennes åsikt?

 

Hittade en av mina gömda dunkar.

Skule vilja ha tag på den som haft sönder den.

Vad jag minns var den hel när jag gömde den.

Jobbade vidare och spaade mycket.

 

Lyckades hitta en av mina hela dunkar.

Hade mycket skoj med den.

Här testar jag om den fungerar som markeringsvertyg.

Fungerade utmärkt, matte kunde inte undgå alla Svarta trumpeter.

Ska nog använda mej av dunkar oftare tror jag.

 

Efter allt jobb kände jag för att bada så jag drog med matte till ena sjön.

Hösten är faktiskt väldigt vacker.

 

Precis som alla andra sjöar var den överfull med vatten.

Kunde simma där det normalt är land.

Badade massor eftersom det var ett par dar sen sist.

 

På väg tillbaka så ansåg jag att vi skulle gå till min andra sjö också.

Matte tvärvägrade.

Hon tänkte inte ätta en fot på såphala spänger omgivna av djupt iskallt vatten.

Klena människa!

Om hon halkat av hade hon kanske äntligen begripit spaandets alla välgörande egenskaper.

 

Jag roade mej desto mera där.

Sen var det dags att åka hem igen.

Hann inte vara hemma speciellt länge innan jag drabbades av urtrista passa huset.

Matte försvann för att bli besiktigad hos människoveterinären.

Jag fick en burgare och en grisknorr att trösta mej med.

Hon kom tillbaka och hade blivit godkänd, inga tvåor bara ett påpekande om att försöka se till att få

en stressfri tillvaro och fortsätta låta mej rasta henne rejält varje dag.

Det mår hennes blodsocker värden väldigt bra av.

Gick ut, planerade att bada i nån av mina fontäner.

Skitkommun jag bor i, de har stängt och tömt dom!

Tas minsann ingen hänsyn till badsugna hundar inte!

Så i dessa jakttider.

 

Heja älgarna!!!!!!!

Detta kallas för jakt på lika villkor!

Matte har sagt i många år att den dagen det införs jakt på jägare då ska hon börja jaga.

Men det ser ut som om älgarna fixar det bra på egen klöv.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards