Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Sigge Svamphund - 16 oktober 2012 18:38

Efter att ha ägnat en hel natt åt att försöka läka alla skador jag ådrog mej i går vid kvällstoaletten

så var jag inte speciellt intresserad av att gå ut idag.

Men inget regn och jag skulle ut och åka.

Jobba skulle jag också få göra.

 

Så där, framme i dagens skog.

Var ju sånt gnäll på matte i går om utseendet på min refelxväst så jag bestämde mej för att ta saken i

egna tassar.

Hälsovådliga regnet hade gjort nya alldeles underbara spagropar, hade mycket skoj.

 

Så där efter en första tvätt av västen så var jag redo att gå och jobba.

 

Ingen jobbarsvamp, men visst är de vackra Mönjeskålarna.

Lyser upp den allra tristaste grusväg.

 

Kan säja att jag verkligen gillar när mina arbetsplatser ser ut så här.

Att matte ansåg nåt annat var en annan sak.

Fick inte jobba just där för klenmänniskan påstod att hon frös om fötterna när hon klafsade runt i

vattnet.

Dumheter, vattnet är bara svalt och uppfriskande.

 

Jobbade på ordentligt inne i skogen.

Så hörde både jag och matte att vi inte var själva i skogen.

Skymtade Hälge eller om det var Hälga på ganska långt håll.

Fortsatte med mitt jobbande.

 

Alltså alla med normal syn ser ju att detta är en rotvälta.

Men halvblinda matte trodde för nån sekund att det var Hälge/Hälga.

Tror jag ska skicka henne till optikern.

 

Dagens jobb, en korg med trattkantareller och tänk matte gnällde inte en enda gång.

Dom här plus ett par ännu oplockade korgar ska torkas och sen ska jag skicka dom till katten Sören Fernströms människor.

De hittar inga trattkantareller i år så du ser jag till att de får.

Så avstår jag mina grisöronpengar jag brukar tjäna på svampen, de får i stället Sören skänka till behövande katter.

Känns bra detta, jag jobbar, matte gnäller inte och behövande katter för hjälp.

 

På väg tillbaka.

Jag har en nästansjö där som just i dag var i perfekt skick.

Simmade massor.

 

Titta!

Duktig svamphund har gjort rent västen alldeles på egen tass!

Slipper alltså stanken av tvätt och sköljmedel (just nu i alla fall)

 

Nähä, jag tänker inte alls åka nånstans!

Om jag följer den här stigen några kilometer så kommer jag till Krusbärssjön och andra intressanta ställen.

Bestämde mej för att dit ville jag.

Lyssnade inte alls på matte som vägrade och påstod att vi skulle åka. Tänkte att om jag går kommer hon säkert efter.

 

Jäklar!

Det kunde ha slutat illa!

Helt plötsligt hade hon startat min bil och börjat åka!

Gissa om jag fickl bråttom, för övergiven i skogen ville jag inte bli.

Enligt matte rullade bilen max 2 meter innan jag kom rusande halvt hysterisk.

Var jag inte alls!

Gav upp och följde med.

Hamnade i Eskilstuna för matte skulle som vanligt till Rudimattes tråkjobb. Sen var jag fullt inställd på att åka till hennes mamma och få smarrig lunch.

Blev blåst!

Fick passa bilen vid en affär., när där hennes mamma bor.

Bara det att när matte behagade återkomma hade hon lyckats träffa sin mamma vid affären.

Inte nog med att jag blev blåst på att träffa henne, jag blev blåst på lunch också.

Matte ville absolut inte ha nån sån eftersom det skulle göras nåt med Vithajsfiléer.

Jaså, tycker faktiskt att hon kunde ha frågat mej,

Fick åka hem och äta trist torrfoder istället.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Lyckades passera två poliskontroller utan att matte blev stoppad!

Kan ha att göra med att hon inte körde bil för då blir hon alltid stoppad.

Gående klarar hon sej tydligen.

I morgon ska jag fortsätta jobba utan mattegnäll.

Tänker njuta för jag vet att gnället kommer att återkomma.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards