Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Sigge Svamphund - 21 oktober 2012 18:09

Bra dag det här.

Inget otrevligt skadligt regn på hela dagen.

När jag skulle på min långrunda så hade jag tur.

 

Hamnade i Bäverbäcksskogen.

Mycket bra för det var ganska länge sen jag gick den vägen.

Bara det att när matte såg att vägbommen var öppen så kom hon på att det var söndag och kanske en massa jägare där.

Hade tur, jägarna åkte när vi kom.

 

Gå du matte. Jag ska bara fixa lite i den här utsökta leriga sparopen, kommer sen.

 

Hittade en massa nyfdda kantarellvalpar.

Undrar om de kommer att hinna bli kantareller?

Enligt matte kan de gärna dö.

Dumheter, jag vill jobba länge än.

 

Bestämde mej för att kolla om Bombmurklorna hade kommit.

Enligt matte var jag väl opitmistisk eftersom de kommer på våren.

Undrar om hon glömt att jag hittade nyfödda på nyårafton?

 

Inga Bombmurklor.

Men massor med såna här underliga gelétaggsvampar.

De ska påminna om geléhallon om man rullar dom i socker.

 

Bäverbäcken hade förvandlats till Bäverälven.

Jag hade många planer på ljuvliga simturer i den.

Skitmatte förbjöd mej och hotade med onödigt koppel, nåt om alldeles för strömt vatten.

Jag hade klarat de där strömmarna tan problem som den mästersimmare jag är.

 

Kan du möjligen komma hit och hjälpa mej?

De här tunnorna har jag inte rullat med på evigheter och de är fulla med vatten.

Skitmatte vägrade.

 

Detta är nog årets allra sista Karl Johan.

Det har varit dåligt med såna och denna hade stått alldeles för länge så den är kvar i skogen.

 

Hej då, vi ses sen!

Bakom kurvan finns nåt som tillhör mej och det var länge sen sist.

 

Min alldeles egna privata rulltunna väntade på mej.

 

Rullade massor med den.

Jätteskoj, borde faktiskt skjutsas till Bäverbäcksskogen minst en gång om dagen!

 

Stärkt av all tunnrullning så drog jag in i skogen och jobbade.

 

Lättjobbat när marken ser ut så här.

Matte fyllde korgen på en liten fläck och lyckades plocka medan hon pratade i telefon.

Blir många svampar till Sören Fernströms människor.

 

Ormarna är storvuxna och har inte gått och lagt sej för vintern ännu.

 

Vadå komma?

Jag tänkte bara titta lite, kanske fynda nåt eller så.

Skulle inte alls ägna mej åt nåt sånt enligt matte utan vara så vänlig att komma utan stöldgods i munnnen.

Insåg att det var bäst att lyda, fast för övrigt så stjäl jag aldrig. möjligen lånar väldigt länge.

 

På väg tillbaka och helt plötsligt var hela skogen invaderad av såna här.

Överallt så stod eller satt de på jakt efter Hälge.

Jag fick inte spaa mer eftersom jägare alltid har en massa underliga åsiker om mina fantastiska spaskall.

Typ att jag minsann jagat och avger ståndskall och andra dumheter.

 

Tänkte bada i Bäverbäcken igen.

Men på andra sidan vägen så bildades det såna här strömvirvlar och jag blev totalförbjuden igen.

Blev alltså blåst på en massa trevligt simmande idag.

Hoppas jag kan ta igen det imorgon eller så.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards