Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Sigge Svamphund - 19 oktober 2012 18:09

Undrar vad jag gjort för ont?

Jag behöver faktiskt jobba varje dag, men i dag ansåg skitmatte att jag kunde vara ledig.

Fullkomligt onödigt, arbete är livet.

Skulle åka till Eskilstuna för matte hade tråksaker att fixa där.

På väg dit så behagade hon i alla fall stanna vid en skog.

 

Tur att det inte är möjligt med doftbilder ännu.

I så fall skulle ni känna hur det STINKER tvättmedel och sköljmedel om min reflexväst som var så

fin och luktade så gott innan matte kom över den.

 

Drog i alla fall i väg in i skogen.

Helt inställd på att jobba och framförallt hitta en massa spa.

 

Ja, ja matte du kan gå, jag ska bra göra nåt viktigt i det leriga diket.

Kommer sen.

 

Himla tur jag hade.

Hittade en boll som jag gömde för länge sen.

Ingen anna hund hade varit där och hittat den.

 

Gick alldeles utmärkt att spaa med den också.

 

Eller som här, jag gjorde ett försöka att jobba och använde bollen för att markera.

Men det skulle inte vara några svampar idag enligt skitmatte.

 

Så där ja, hittade en annan boll som jag också hade gömt.

Klarade inte två på en gång utan gömde den första och fortsatte att roa mej med den andra.

 

Nä, jag jobbar inte.

Matte har sagt att vi måste gå till bilen så jag funderar på var jag ska gömma bollen.

Hittade ett bra ställe så jag kan roa mej nästa gång jag är i den skogen.

 

Titta det tar sej!

Får jag hållas lite till så är reflexvästen snart i perfekt skick igen.

Behöver mest åtgärda doften/stanken nu.

Åkte till Eskilstuna.

 

Usch!

Hälsovådliga regnet har anfallit så jag har väldigt bråttom.

Är på väg till mattes mamma.

 

Gick vänta i flera timmar på att dörren skulle öppnas.

Försökte trycka mej mot väggen för att undgå skador, matte kan ju inte klockan så hon påstod att det

rörde sej om nån minut.

Jag vet att det var evigheter.

 

Hej mattes mamma!

Vad bjuder du på för lunch i dag?

Luktar himla gott.

 

Människorna åt grönsakssoppa med varma mackor.

Jag fick också sån soppa men min var minsann toppad med en massa utsökt falukorv.

Smällde i mej allt och käkade ett par skorpor till efterrätt.

Mätt och belåten så vidtog passa bilen.

Först vid Grisöronaffären.

Jo det blev en påse till mej.

 

Så här skoj hade jag det på ICA Maxis parkering.

Matte hade visst hållit på att få hjärnblödning där inne eftersom de redan plockat fram alla julsaker.

 

Nån som begriper varför matte fick ett akut behov av nya salt och pepparkar?

Hm, hade varit bättre med flera grisöron till mej!

Åkte hem igen.

Kollade påsen från Grisöronaffären.

Smarriga burgare och några minst lika utsökta korvar.

Skitmatte har självklart gömt MITT godis.

Jag hade planerat att äta upp allt på en gång.

I morgon hoppas jag att jag får jobba och sen ska det visst hända nåt skoj ockås.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards