Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Sigge Svamphund - 15 oktober 2012 17:57

Ber så väldigt mycket om ursäkt för mina katters tilltag igår med att kapa bloggen1

Ska absolut inte upprepas och jag har självklart bytt lösenord.

Har gett dom en utskällning också, men de ser alldeles oberörda ut och påstår att det var deras

kattliga rättighet att göra sina röster hörda.

Jag TACKAR allra ödmjukast för alla gratulationer på bloggens fördelsedag och det verakr som om

de allra flesta vill att jag fortsätter blogga en stund till.

I går hände det inte mycket, jo jag blev ju fruktansvärt skadad av allt hälsovådligt regn som

oförstående matte släpade ut mej i.

Slappade faktiskt större delen av dagen.

Men idag har jag haft bättre tur.

Skulle ut på långrunda och hamnade i min bil.

Blev väldigt trevligt när jag ganska snart siktade Lady M:s bil också.

Alltså skulle jag få dejta!

 

Framme vid dagens skog och jag bara väntar på att hon ska komma ur sin bil.

 

Äntigen!

Var faktiskt flera veckor sen jag träffade henne sist.

Jag skulle jobba också för Lady M:s matte ville ha rödgul trumpetsvamp.

 

Ojdå, bruden har bråttom!

Hon försvinner som en prick i fjärran.

Oroa er inte, jag hann självklart ifatt henne.

 

Medan Ldy M utforskade omgivningarna så jobbade jag.

Letade upp en massa rödgula trumpeter till hennes matte.

Efter allt hälsovådligt regn var kärret alldeles, alldeles underbart.

Det är blött normalt och nu var det nästan förvandlat till en jättespagrop.

 

Överallt gick det att göra helt fantastiska inpackningar.

Jag doftar alldeles ljuvligt numer.

 

Försökte förklara för Lady M hur skoj det är att jobba som svamphund.

Men hon var måttligt intresserad, i hennes värld finns det en masa annat som tydligen är roligare än

att arbeta hårt.

 

Kolla hennes reflexväst, den var ren när vi kom till skogen.

Gillar brudar som är bra på att göra inpackningar!

Mellan mina jobbarsvängar så hade vi mycket skoj, men skitmatte var så upptagen av en massa

mänskligt tråkprat att hon nästan glömde att fotografera.

 

Jaha, nu håller det roliga på och tar slut.

Har varit några timmar i skogen och all svamp är plockad.

 

Snälla Lady M matte jag svälter, kan du bjuda mej på det du äter?

Lady M har uppfostrat sin matte bra för jag fick både godis och smarrigt surdegsbröd.

Anser att matte ska baka sånt åt mej, för det var gott.

 

Detta är min refelxväst.

Skitmatte påstår att den stinkler och ser bedrövlig ut.

Gör den absolut inte, nu doftar den underbart och jag gillar verkligen alla fina fläckar den har.

Skulle jag möta nån när jag har den på så syns det ju att jag är en hårt arbetenade hund med intresse för pälsvård.

Hoppas att matte totalt glömmer att stoppa den i tvättmaskinen, alternativt får jag gömma den.

Skildes från Lady M för att åka hem.

Men hörde nåt om att vi ska träffas igen för skogsrunda.

Kom hem och strax efter min hemkomst började det regna.

Alltså har eftermiddagen gått i slöhetens tecken.

Nu ska jag fundera på hur jag ska klar mej från att göra kvällstoalett om regnet fortsätter.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards