Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Funderat och fattat beslut

Av Sigge Svamphund - 26 oktober 2012 18:16

Har i alla fall inte kommit nåt mer otäckt nedfall av lappmögel.

Skönt, hoppas att det inte kommer mer heller.

Svinkallt har det däremot varit hela dagen.

Tro inte att skitmatte behagade skjutsa mej till nån av alla mina bra skogar nädå.

 

Hamnade i min närmaste skog.

Ska inte drabba mej att hon är blåslagen och snorar.

Började allvarligt fundera över den där Blocketannonasen igen.

Inte ville hon ha alla fina djupfrysta Fjälliga tofsskivlingar heller.

 

Drog runt och försökte jobba.

Trattkantareller skulle det fortfarande inte vara.

 

Streckmusseroner är väldigt goda, men dessa var alldeles djupfrysta så de dög inte heller.

 

Passerade min skoj ramp som är ännu trasigare nu.

Trotsade skitmatte och sprang på den i alla fall.

 

Enda fördelen med att den är trsig.

Växte ganska mycket Ostronmusslingar i hålen.

De ville matte i alla fall ha.

 

Drog vidare och hittade en flaska att roa mej med.

Funderade ännu mer och började närma mej ett beslut.

 

Kolla här, jag försöker roa mej på egen tass med fyndade flaskan.

Brast väl lite i uppmärksamhet för helt plötsligt blev jag ombedd att leta.

Hittade min skoj boll, den där som jag produktestade för ett tag sen.

 

Använde den som markeringsvertyg igen, men det skulle fortfarande inte vara trattisar.

 

Övergick till att jaga den nerför en lång backe.

Titta jag springer så snabbt att jag ser enbent ut.

 

Nä, det är inte vinter.

Kollade mitt Vinterskivlingsträd och det var tomt.

Alltså är det fortfarande höst!

 

Korkade påhitt!

Jag ska sitt och vänta, sen när jag får komma har jag alltid ett väldigt göra att hitta bollen.

 

Vadå, jag smyger inte alls på dej matte!

Absolut inte, tänkte bara kolla var du tänker gömma bollen, förövrigt gillar jag inte att inte ha dej inom

synhåll du är så virrig att du lätt kan försvinna.

Fungerade inte.

Fick gå och sätta mej igen och sen hade jag ett fasligt göra att hitta bollen.

Alla gånger jag satt och väntade så funderade jag mera.

 

Skitmatte!

Nu finns bollen nånstans bland alla löv.

Men självklart så hittade jag den.

 

Hittade fler ostronmusslingvalpar också, men de är så nyfödda att de får växa några dagar till.

 

Detta är fullkomligt onödogt.

Jag skulle ha varit snabbare då hade jag kunnat sticka innan jag fastnade i onödiga kopplet.

Schäfer Freja bor nämligen snett över gatan och jag hade funderingar på dejt.

 

Vadå gå hem och blåser såna där med horn och bockfot?

Jag är gärna ute och roar mej med bollen i flera timmar till!

Blev tvungen att följa med.

Fast ok, jag hade tänkt klart och fattat beslutet.

Så gnällig och oanvändbar matte varit några dagar nu så hade jag nästan beslutat mej för att sälja henne.

Men så tänkte jag till.

Om jag satt ut annons så hade troligen en eller flera andra hundar svarat, nån hund hade offrat av sitt 

grisöronförråd för att köpa henne.

Den stackars hunden hade då drabbats av att släpa runt på den gnälliga och snoriga.

Nä, jag behåller henne för jag vill faktiskt inte att nån av mina medhundar ska drabbas.

I stället får jag väl satsa på att försöka få henne i mer normalt skick igen.


 
 
Rudi

Rudi

26 oktober 2012 20:17

varför ska du få snö? jag vill ha snö! varför ska din matte ha en o en kvarts arm när min bara har en? varför är livet så orättvist?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
mollesnutten

mollesnutten

26 oktober 2012 20:33

Tänk dig för nu.Jag försökte ju flytta hemifrån i veckan.Det va ingen höjdare när det blev mörkt vill jag att matte skulle hämta mig.Fast hon va visst närmare dig än mig.Tänk om du säljer matte och den andra hunden inte vill lämna tillbaka henne.Nej bäst du ser till att hon blir pigg igen.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

26 oktober 2012 21:31

Vilket flin när du smiter uppför rampen!!:D
Men akta tassarna där, håller med matten om läskigheten i den där trasiga.
Och inte tror jag att matten mår BÄTTRE av att du hotar sälja henne! Här blåser det också som 17 nu hör jag. Har gjort halva dagen så det blivit riktigt, riktigt kallt och otrevligt. För mattar i alla fall...

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

26 oktober 2012 23:17

Bra att du behåller matten! Det är lite tunt med öron just nu eftersom ett gick idag när det är fredag... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 oktober 2012 23:32

Det var ju snällt att du till sist bestämde dig för att behålla din snoriga och gnälliga matte ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

27 oktober 2012 00:20

Gratulerar till det kloka beslut du kom fram till, efter moget övervägande. :)
(Fast jag TROR inte att du är fullt så oegennyttig som du låtsas... tror att du tänker en hel del på dej själv också. Hur som helst, snart är matten i normalskick igen, och då är du himla glad att du behöll henne!!!)
Förresten - vad skulle katterna säga om du sålde henne!!!!!?????

http://kasperian2.blogspot.se

 
gammelmatte Gitte

gammelmatte Gitte

27 oktober 2012 12:53

Snälla Sigge! - sälj inte din matte. Hon tycker ju om dig och du skulle sakna henne väldigt. Tänk så skönt det är att ha henne. Hon ordnar ju så mycket trevligt. Sköt om henne väl nu när hon inte mår riktigt bra, så kommer hon nog att köra dig till en trevlig skog sedan.

Kram

http://klosterkatterna.blogspot.com

 
Malin

Malin

27 oktober 2012 16:57

Lappmögel? hahaha jag tror jag dör av skratt :D Du är rolig du Sigge, och fin som bara den :)
Önskar er en fin helg!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards