Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Sett otrevliga saker

Av Sigge Svamphund - 25 oktober 2012 18:13

Har faktiskt haft bättre dagar i mitt hundliv.

När morgonrutinerna var avklarade så skulle jag på långrunda.

Alltså stod jag i hallen och stirrade på min reflexväst fullt övertygad om att jag skulle till

nån bra skog och jobba.

Hamnade i bilen UTAN reflexväst och trodde att senilmatte glömt den.

Nähä, jag skulle till Eskilstuna och enligt skitmatte kunde jag ha en ledig dag.

Dåliga utsäkter bara för att hon bara har en och en kvarts arm och snorar.

 

Hamnade på Djurgår´n där matte ansåg att jag kunde ta min längre runda.

Hade hänt en del sen mitt senaste besök läste jag mej till.

 

Bäst att tala om att jag anlänt.

Kände att det luktade väldigt got efter ett par tikar och de kanske skulle vilja dejta mej.

Såg aldrig till dom tyvärr.

 

Matte får vara hur gnällig hon vill, jag tänkte jobba.

Struntar fullkomligt i vad hon tycker.

 

Som här.

Hittade Oxtungsvamp.

Ville inte matte ha, hon provade en gång för massor med år sen och den är ingen höjdare.

För övrigt är den sällsynt så den är kvar.

 

Ser ni det där äckliga vita?

Gräsmattan är alldeles full med otäck frost.

 

Finns fördelar med Djurgår´n fast jag är inne i Eskilstuna så går det all låtsas att jag är långt bort

i mina milsvida skogar.

 

Gick dessutom alldeles utmärkt att fortsätta att jobba.

 

Titta vilka fina trattkantareller jag hittade!

Matte totalvägrade, de kan stå kvar till nån som inte kommer ut i skogen och vill ha såna.

 

Fanns ovanligt bra pinnar där också.

Den här hade jag mycket skoj med.

 

Passerade en gräsmatta.

Titta vilken äcklig frost.

Sån brukar innebära att onödiga isen kommer att försöka lägga sej på alla mina sjöar och spagropar.

 

Ja, ja det är ju trevligt att hitta godisekar.

Men tyvärr så brukar det börja växa godis på dom när arbetslösheten närmar sej.

Tänker inte alls bli arbetslös på länge än, helst inte alls eftersom svamphundar saknar a kassa.

Efter ett par timmar på Djurgår´n så gick jag till min bil.

Passade den medan matte var på sitt favorittillhåll Rudimattens tråkjobb.

Så skulle nåt handlas i en tråkaffär.

 


Vidrigt!!!!

Ska inte finnas såna nu och dessutom säjer matte att för ett par veckor sen såg hon nån skylt om att

de sålde semlor!

Inte var jag bjuden på lunch heller, enligt matte var hennes mamma nån annastans så det kunde jag glömma.

Åkte hem, placerade matte i soffan ihop med bok och snorpapper där hon stillsamt somnade.

När hon behagade vakna så skulle jag ut på eftermiddagsrunda.

Nu blev det riktigt, riktigt obehagligt.

 

Den som tittar noga kan se några få ljusa prickar i min päls.

Vidirgt, det föll faktiskt typ fem flingor lappmögel!!!!!!!

Sånt ska ju vara avskaffat i alla fall söder om Mälaren.

Blev bara de fem och matte sa positivt att nu har minsann vinterns nedfall av sånt kommit så mer behövs inte.

Fast vi har sett på Facebook att en del fått ganska mycket.

Ja, ja bara det inte hamnar här så.

Min bol har inte fått vinterdäck och det lär dröja en stund.

Matte kan inte släpa upp dom ur källaren förrens armen börjat fungera igen.

I morgon förutsätter jag att jag kommer till skog och kan jobba ordentligt.

 
 
Eva H

Eva H

25 oktober 2012 20:10

Här kom ungefär likadant med flingor, men jag har ju inte riktigt samma åsikt som ni så jag bara log...:)
Pinnen du hittade ser jättefin ut! Vackert med så'na där avbarkade.
Lussekatter ska inte säljas före 12 december! Eller ALLRA tidigast till 1:a advent! BASTA!
Fortsätt nu ta hand om matten så hon kryar sig! Och hälsa katterna kattskinn är bra! Petrus har en förkärlek att erbjuda sitt när jag har ont:)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

25 oktober 2012 20:51

Fyyy, va läskigt! Fem snöflingor - dom ramlade ner hos dej tydligen, innan dom hann fram till mej!
Jag och matte längtar efter våren.
Ska visst bli riktigt skitväder nu, närmaste dagarna. Matte är glad att mina vinterdäck ligger bara ett par-tre meter från bilen. Lathetens lön - hon körde aldrig ner dom till nån bod, i våras. :D

Var rädd om din matte, så att hennes arm får läka!!!!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

25 oktober 2012 21:33

MEN vad säger du Sigge, söfall det har vi inte sett ngt om än. Det vill vi inte ha än på länge.
Uschjam

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

25 oktober 2012 21:34

Suck,, det ska stå: /SNÖFALL/ och inget annat. tassar för fort ibland,*Fniss*

http://katternasblogg.blogg.se

 
Imma

Imma

25 oktober 2012 22:58

Hallåjam, Sigge - du har en award att hämta hos oss!

Kurr från Imma, abbemissa.

http://klosterkatterna.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

25 oktober 2012 23:51

Jodu! Här flingade det på riktigt ordentligt ett tag. Du får nog ta med matten ut i de riktiga skogarna så du får fortsätta jobba lite innan resten av snön kommer... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards