Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Dejtat Leonberger Cleo

Av Sigge Svamphund - 1 december 2011 18:14

Bra dag detta eftersom jag fick dejta.

När jag skulle gå ut för min långrunda så stod minsann Leonberger Cleos bil utanför mitt hus.

Alltså slängde jag mej in i hennes bil och sen åkte vi.

 

Framme vid skogen, matte hade bestämt att jag skulle visa en bra runda som Cleo aldrig gått.

Perfekt eftersom det finns bäckar och sjöar där.

 

Passerade mitt dunkparadis, men dit skulle vi inte.

Hittade i alla fall en halvdunk som jag roade mej med en stund.

Fast det var ingen höjdare när den skymde sikten för mej och jag lyckades dundra rakt in i Cleo.

Korkade människor som gapskrattade åt mej!!!!!!!!!

 

Drog iväg in i skogen och jag försökte jobba utan framgång.

Huittade faktiskt en svart trumpetsvamp och massor med trattkantareller.

Tråkmänniskorna vägrade att plocka!

 

Cleo hon hittade nån lukta gottfläck och rullade sej så hon blev alldeles suddig!!!!

Hon hade tydligen tur för fläcken var inte kladdig och hade ingen doft som människorna med sina

urusla nosar kunde uppfatta.

Anars skulle hon ha hamnat i tortyrkammaren när hon kom hem.

 

Min bra bäck var jag ju tvungen att visa.

Lite för lite vatten för min smak, men rejält spa dög den i alla fall till.

 

Cleo har sunda intressen för hon uppskattade verkligen bäcken och grejade länge i vattnet.

Gillar brudar som begriper sej på livets väsentligheter.

 

1 december i dag, men kantarellerna är fortfarande hur fina som helst.

Står kvar i skogen eftersom båda tråkmänniskorna vägrade att plocka!

 

Andra sjön och självklart passade jag på att bada.

Ungefär medan jag njöt av min simtur då försvann Cleo.

Bara borta var hon.

Jag skickades ut för att leta Cleo.

 

Titta noga så ser ni mej på andra sidan bäcken.

Jag har varit och hittat Cleo och sagt åt henne att gå tillbaka till människorna.

 

Undrar vad hon egentligen gjorde de där minuterna som hon var försvunnen.

Hon var alldeles slut när hon kom tillbaka.

Så jag fick roa mej på egen tass sen.

 

Hittade en gammal handske som jag gömde förra hösten eller så.

Den hade jag väldigt skoj med länge.

Har gömt den igen för kommande behov.

 

Jaha, slut på det roliga.

Dags att åka hem igen och skiljas från Cleo.

Hoppas på dejt snart igen.

Slappade och skulle ut på eftermiddagsrunda.

Insåg att det finns i alla fall lite vett i skallen på matte.

Blåste iskallt och dessutom kom det hälsovådligt regn, så jag behövde bara gå en kortare runda.

Skönt!!!

Kanske, kanske att hon ÄNTLIGEN lärt sej att regn faktiskt är hälsovådligt!

 

Jodå det är fortfarande vår.

Penséerna blommar så fint så våren är här.

Undrar om jag kan jobba som murkelhund imorgon?


 
 
Ingen bild

Siri o Saga

1 december 2011 19:03

Hejsan kompis ! Vad synd att din matte inte plockar alla fynd du gör våran matte blir "skogstokigigt glad" så fort hon hittar svamp... alla sorter hon kan sen ger hon bort till barn och svärmor som blir lika glada. Lär din matte det ochså varmkram på dig från oss

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

1 december 2011 19:18

Bada ute i december , låter lite väl hurtbulligt i mina kattöron !!
Otacksamma 2-benta som inte plockade svampen som du hittade :(

http://kjellebus.blogspot.com

 
Katarina Uggla

Katarina Uggla

1 december 2011 19:40

Vägrade hon att plocka svamp? Hur långt kan det gå egentligen? Man upphör aldrig att förvånas... Glöm inte att kolla in min tävling på bloggen!! Vi ses snart, du måste visa matte några fler promenadvägar här i Malmköping.
Svansvift Scilla Räserråtta

http://misscurlysue.blogg.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 december 2011 20:59

Vad kul med lite dejt idag på promenaden :) Men konstig brud som bara försvinner så du måste leta efter henne.....Man kan ju undra vad hon syslat med....
Håller nog helt klart med om att bada ute nu är alldels för kallt :(

Hoppas du får en bra morgondag och slipper hälsovådligt regn. Vi fick lite på oss på våran promenad idag :( Som tur inte så mycke.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Kasper

Kasper

1 december 2011 21:08

Värsta blåsten i dag ju! Och sen började det regna här också. Kallt som attan var det också, sa matte.
Den där penséen - tänk om det verkligen ÄR våren som är på väg ... drömma kan man ju. Till och med hoppas, ska börja hoppas allt vad jag kan, det kanske hjälper!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

1 december 2011 21:12

Va kul att du fick dejta Cleo! Måste vara väldigt mjuk och god att dundra in i, med eller utan dunk. Lite fånigt att försvinna medan du badade, men så är det väl med tjejer. Dom gör lite som dom vill. Själv träffade jag en något mindre brud... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

1 december 2011 23:11

Men... Skrattade de???
Du skulle väl bara visa ett nytt sätt att "stöta" på tjejer?
Tur du hittade hem henne dock! Du är bra på det där att hitta försvunna kompisar du!
PUSS!
SV
Visst är män'skor mysko som inte fattar bättre om liggställen!?!
Jesper

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Gizmo

Gizmo

1 december 2011 23:19

Idag tyckte jag det var på tok för ruggigt för min smak ute.
Visst har vi varit ute men INNE var minsann skönast för mig.
Hoppas på lugnare vindar så matte o jag kan gå långt igen utan att frysa. Jag gillar ju faktiskt att gå långt i vanliga fall.
Ha det gott
Gizmo

http://gizmopojken.blogg.se

 
Malin

Malin

2 december 2011 01:03

Vad mysigt med en dejt :) Snygg var hon,riktigt fin :) ..
Härliga bilder som alltid här inne hos dig!
Hoppas du sover gott just nu i skrivande stund :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2 december 2011 17:29

HMPF, vilka tvåbeningar du har som inte plockar svampen du hittade, mjau
Du får påpeka det nästa gång, *Fniss*

Här har vi blommor som blommar än, på uteplatsen.
*upp och ner vända världen* säger matte.
Jamarsklart att du får länka till oss, Tassarna upp!
Vi har länkat till dig, så då får du göra detsamma till oss.

Tass Tass

http://katternasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards