Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Sigge Svamphund - 29 oktober 2011 17:49

Tämligen lugn hunddag.

Efter morgontoalett och lite slappande så hamnade jag i min bil.

Perfekt för jag skulle minsann dejta!

 

YES!!!!!

Äntligen Nelly!

Var ju minst ett par veckor sen vi träffades sist, alldeles för lång tid i min värld.

Umgicks ett tag på hennes tomt medan människorna ägnade sej åt mänskligt tråkprat.

Men sen...........

   

Matte tog med oss till Nellys skog.

Mycket trevligt, så vi har alldeles väldigt bråttom till dagens äventyr.

 

Vi rusade runt och hade hur skoj som helst.

Nelly hade så bråttom att hon blev alldeles suddig på alla bilder.

 

Jag kan faktiskt göra flera saker på en gång, typ jobba och dejta!

Hittade massor med trattkantareller och matte plockade utan att gnälla.

Nelly hon lekte spårhund och sprang med nosen i backen.

 

Undrar vad det som hon tyckte var så intressant?

Jag hittade bara svampar varje gång jag satte nosen i backen.

 

Fast den här var då inget att ha längre.

Rodnande fjällskivling som sett sina bästa dagar.

Efter en massa mer jobb och intressant skogsbus så gick vi hem till Nelly igen.

Människorna skulle fika.

 

Alltså av en massa jobb och bus blir jag hungrig.

Nellys matskål var alldeles tom.

 

Nelly vet minsann att vägen till mitt hjärta går via hennes matskål.

Jag bjöd mej på en portion av hennes mat, utsökt gott.

Mycket godare än maten av exakt samma sort som serveras här hemma.

Åt gott fikabröd också innan det var dags att åka hem igen.

Slappade medan matte grejade med tråksaker.

 

Mattes senaste idéer.

Tvål formad som rosor och med torkade rosenblad i.

I verkligenhten är de rödare än vad bilden visar.

Kan upplysa om att det stinker doftar rosor i hela mitt hem nu.

Hoppas bara att den lukten inte sätter sej i min päls!

Kan ju inte gå runt och stinka ros om jag möter snygga brudar.

I morgon då ska jag roa mej ordentligt, för då kommer minsann mina bästa människovalpar Oliver och Adam

och hälsar på mej.

Massor med intressant bus lär det bli, kanske kan hålla nån kurs med dom också.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards