Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Sigge Svamphund - 17 oktober 2011 18:14

Så där nu är det slut på årets tråkvecka och jag kan återta mina rejäla skogar.

Matte hade lovat att skjutsa mej rill en jag inte varit i på länge.

 

Hamnade i en mycket bra skog.

Där har jag inte varit på evigheter så det var mycket att kolla.

Av säkerhetsskäl så hade både jag och matte reflexvästar.

Tur det för nån jägare hade glömt att gå hem, hörde skott ganska långt bort ett

par gånger.

 

Hade hamnat i skogen med Vithajssjön.

Eftersom jag inte badat på flera dagar så hade jag akuta behov.

 

Badade massor från alla mina bra badplatser.

Matte påstod att vattnet nog börjar bli kallt eftersom jag är så högt upp i vattnet.

Äsch, det är inte kallt, bara blev så när jag simmade.

 

Bara för att bevisa att hon hade fel så slängde jag mej i stora favoritspagropen

precis hela jag.

 

Sen var det jobbardags.

Den som tittar noga ser massor med svampar runt mina tassar.

 

Matte hade pratat om trattkantareller, men jag råkade hitta de här.

Rödgula trumpetsvampar i massor.

 

De hade stått och växt ett tag för det var rejäl storlek på dom.

 

Jaha, sa matte hur ska vi lösa det här?

Korgen är full och inte en trattkantarell är plockad ännu.

Äsch, inte mitt bekymmer, jag bara sköter mitt jobb och väntar på att hon ska

behaga kasta kotten jag placerat i korgen.

 

Gick och spaade i en liten lerig bäck istället.

Matte får faktiskt se till att ha ordentligt med sej att plocka i!!!!!

 

Fortsatte att jobba, nu med de där trattkantarellerna.

Matte hade trollat och hittat en kasse att plocka i.

 

Ibland har de där trattisarna riktigt häftiga mönster på hatten.

 

Hittade ett helt underbart spaa med ljuvligt lerigt inpackningsvatten.

Om nån funderar på varför jag helt plötsligt är "avklädd" beror det på att jag är

nära Vithajssjön igen och ska självklart bada mera.

 

Har precis badat massor och tänkte spaa ännu mer.

Skit!!!!!!

Här ska det vara en bra spagrop, men den är förstörd..

Onödigt galler ska inte ligga på mina spagropar!

Matte tror att ett par av de som har såna där ädla vithajar i sjön har lagt det där

för att deras hundvalp inte ska spaa.

Måste prata med dom och tala om att det är en hundlig rättighet att spaa och

sköta pälsen på egen tass.

 

Ibland är hon för snabb.

Jag har badat igen och är påklädd.

Men jag hade faktiskt inte torkat mej ordentligt!!!

 

Dagens skrytbild.

En korg med rödgultrumpetsvamp och i kassen en massa trattkantareller.

Känner mej nöjd med min arbetsinsats idag.

Matte hade nån plan om att vi skulle ha fortsatt och grävt det sista idag.

Så blev det inte, hon blev upptagen med svampen istället.

Ja, ja det är en dag imorgon också.

Serverades en god paj fylld med rödgul trumpetsvamp till middag, utsökt hundmat.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards