Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Sigge Svamphund - 28 oktober 2011 17:50

Nu funkar ju bilduppladdningen igen så ni som missat det...... vad jag pysslade med igår finns i inlägget

under detta.

Matte mejlade bloggplatsen i morse och efter ett par timmar så fungerade allt igen.

Kanske har att göra med att de håller på och gör om en massa här.

I morse så behövde jag absolut inte göra nån morgontoalett eftersom det kom hälsovådligt regn.

Blev utsläpad och skadades självklart allvarligt.

Sen skulle jag ut på längre runda, blev inte skjutsad nånstans eftersom det var risk för mer hälsovådligt

regn och matte har för länge sen tröttnat på mina panikvändningar i skogen.

Fick hålla mej i hemmaskogarna.

 

Bäst att tala om att jag har intagit skogen.

Försökte jobba en del men nu är alla svarta trumpeter döda i den delen av skogen.

Behöver jag tala om att matte inte gråter över deras död?

 

Bollen och köttbullarna var med så jag lekte den där skoj leken idag också.

Här var det lite klurigt att få fram bollen mellan trädstammarna, men jag är ju en smart hund så jag

fixade det.

För övrigt så påstår matte att är alldels utmärkt att jag har annat att göra i skogen och inte bara jobbar.

Nåt om att nu har vi till och med torkad svamp i klädkammaren så det räcker sen länge.

Kan hon ju tro då, jag tänker minsann jobba så länge som det finns svamp kvar.

 

Testade lite nya stigar.

Fast här är jag tillsagd att sitta och vänta på bättre tider.

 

Mycket trevligt.

Jag fick ett köttbullespår.

Mycket trevlig sysselsättning att leta efter såna en stund.

 

Ännu bättre.

Hamnade vid ett nytt ställe vid närmaste sjön.

Här har jag inte badat.

 

När det ser ut så här så påstår matte att det inte alls är badväder.

Människor är badkrukor, det har jag insett för länge sen.

 

Ingen onödig is, då är det faktiskt badväder!!!!!

Var skönt i vattnet så jag simmade massor.

 

Ser ni mej i vassen?

Jag har precis hittat ett fynd där.

 

Bollar ska inte drälla runt i sjön.

Men det var usel kvalitet på den.

Tålde inte mina tänder utan luften bara försvann.

Ja, ja den skräpar i alla fall inte runt i sjön längre och när luften försvann tog matte hand om den så nu

ligger den i våra sopor.

Fortsatte längs sjön och stigen.

Nähä, stigen tar slut här.

Hade gått att följa den bredvid vägen, men gå precis bredvid stora riksvägen är ingen höjdare.

Vände och gick samma väg tillbaka.

 

Försökte jobba, men skitmatte påstod att det skulle vara svampfri dag.

Dumheter!!!!!

 

Det här steniga området med en massa mossa dit ska vi i vår.

Matte inbillar sej att det kan växa såna där sällsynta bombmurklor där.

Gick hem och slappade.

Har varit ute på en tråkig eftermiddagsrunda utan att hände nåt av värde.

Men imorgon väntar visst dejt.





Av Sigge Svamphund - 28 oktober 2011 11:21

Nu hoppas jag att det är slut på strulet med bilderna.

Hur som helst så verkade gårdagen först bli en tråkdag.

Kom ett par människor och hämtade mitt vardagsrumsfönster.

Det skulle åka iväg och få en ny ruta utan stor spricka, vissa katter fick tillbringa ett par timmar i

tortyrkammaren eftersom matte inte ville hitta nån på fönsterbläcket.

Jag gick ut på en vanlig tråkrunda.

Hann inte med så mycket i väntan på att fönstret skulle återkomma.

När det var tillbaka och ordningen återställd så skulle jag ut igen.

Matte upplyste om att jag skulle få prova nåt nytt.

För detta nya behöver man följande.

 

En skog, eller en trädgård om man har sån

 

En gammal tennisboll eller annan boll

 

Svampkniv, OBS den är endast nödvändig om man som jag har en mycket förvirrad människa.

 

Köttbulle eller nåt annat gott godis.

 

Nu är svampkniven använd.

Bollen är alltså nästan delad i två delar.

Människor med lite ordning i hjärnkontoret skär självklart sönder bollen hemma och står inte i skogen

och gräver efter svampkniv i fickorna.

 

Sen gör man så här.

Stoppar en köttbulle i bollen.

 

Jag fick minsann sitta och vänta på olika ställen medan matte gömde bollen.

Här nedanför är det ett gäng bilder på olika ställen där jag hittade den.

       

Men det där med sitta och vänta är inte alltid min grej.

Jag är världsbäst på att smyga efter matte.

 

Va!?

Får inte jag följa med och se var du gömmer min boll?

Varje gång jag gjorde så här så fick jag gå tillbaka och sätta mej.

 

Så där den köttbulleluktande bollen är hittad och nu börjar kampen.

Kan tala om att det krävs en hel del trixande för att få köttbullen ur bollen.

Enligt matte perfekt hjärngympa.

Alltså borde hon ägna sej åt sånt så det blir lite ordning på virrmänniskan.

 

Ett par gånger så råkade jag ut för det här.

Passa träd med hjälp av onödiga kopplet.

Inte en chans att smyga efter matte och se var hon gömde bollen inte.

 

Sen var det leta som gällde.

I bland var det enkelt och andra gånger fick jag leta länge innan jag hittade den.

 

Här låg den under en liten gran.

Hade väldogt skoj med detta och många köttbullar blev det.

Kan verkligen rekommendera andra hundar som vill roa sej att testa detta.

Det är som sagt lite pyssligt att komma på hur man ska få köttbullen ur bollen när man väl hittat bollen.

Jag var ganska trött i skallen efter den här övningen.

Glömde nästan bort att jobba.

 

Fast en gång kunde jag inte låta bli att göra så här.

Har fått ur köttbullen och då placerade jag bollen vid några svarta trumpeter.

Nu fungerar ju bilduppladdningen problemfritt igen.

Matte mejlade Bloggplatsen i morse när det fortfarande var strul, ingent svar har kommit men allt funkar igen.

Nåt har varit fel för vi kom inte in på några Bloggplatsen bloggar varken igår eller i morse.

Stackars Kasper hade visst fått vänta i evigheter på att min skulle ladda upp sej.

Återkommer ikväll om hur jag fördrivit denna dag.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards