Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Sigge Svamphund - 16 oktober 2011 18:09

Jaha, så är ytterligare en dag i mitt hundliv avklarad.

Dessutom sista dagen på årets stora tråkvecka.

Har haft en väldigt lugn dag.

Fast matte har åerigen slagit nåt rekord i virrighet.

Hon tog bilderna ut kameran och laddade över dom i min dator.

Sen skulle jag ha några stycken hit till bloggen.

Klantmatte hade lyckats tappa bort bildern i datorn!!!!!!!

Men efter en massa letande så hittades de igen, kunde ha blivit en bildlös blogg annars.

Hur som helst så tog jag en runda i vanliga jägarfria skogen.

Under de knappa tre timmar jag var ute så hördes de skott från flera andra skogar.

 

Fyndade en bra liten flaska ganska omgående.

Matte påstår att jag ser intelligensbefrid ut på bilden.

Gör jag absolut INTE, ser som alltid mycket klok ut.

 

När hon påstår såna saker så hämnas jag.

Inte är de svarta trumpeterna döda inte, hittade flera liter som levde.

Matte morrade värre än nånsin, men plockade.

 

Närmaste skogen är faktiskt riktigt fin så här en förmiddag i oktober.

 

Ägnade mej mest åt att jobba.

Helt plötsligt så ska matte ha några ton trattkantareller till.

Hon har fått ett tips om matt malda trattkantareller kan användas i stället för

ströbröd i matlagning.

Det ska självklart testas.

Perfekt också om det ska lagas mat till människovalpen Oliver.

Han tål inte gluten och då går det utmärkt att använda mald svamp istället för

specialströbröd.

Letade upp mängder med trattkantareller.

Efter att ha dragit runt planlöst i skogen så gick jag hem och slappade.

Blev eftermiddag och dags att gå ut igen.

 

Dags för mera grävarbete där det ska odlas i vår.

Jag försökte få fortsätta jobba på min grop.

Skitmatte ska fortfarande inte alla ha nåt hål halvvägs till Kina påstår hon.

 

Dagens arkeologiska fynd.

Ingen har odlat där i år, men en rädisa har lyckats självså sej.

Den hamnade på komposthögen.

 

Klena skitmatte har gett upp och påstår att vi ska gå hem.

Nåt om onda händer och inte orka gräva mer idag.

Vad då, jag har inte ett dugg ont i tassarna och kan fortsätta gräva nån bra grop.

Var tvungen att ge mej och följa med.

Sen har jag mest slappat.

Men imorgon då ska jag minsann återta mina stora skogar!

Är lovad att jag ska bli skjutsad till en skog där jag inte varit på evigheter.

Dessutom tänker jag bada!!!

Välbehövligt, var flera dagar sen sist.

Förresten så kollade jag hur mina besökare hittar hit.

Frånsett länkar hos mina bloggkompisar så är det massor som googlar på

Sigge Svamphund.

Andra har sökt på svamphund och många har sökt på olika svampar och hamnat

hos mej.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards