Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Sigge Svamphund - 2 oktober 2011 17:49

Innan jag berättar om min dag så tänkte jag visa ett par bilder från igår.

Jag var ju ganska trött efter allt slit i skogen, dessutom kände jag för att

förändra mina sovvanor.

 

Alltså bestämde jag mej för att mattes säng där skulle jag sova.

Hon kunde få låna min plats under sängen eller min fåtölj eller nåt.

Hade ingen som helst framgång med mitt projekt, blev bortmotad!

 

Två andra som gått och lagt sej.

Kolla Askurs blick.

Ingen rör min kattvalp Loke!!!!!!!

Så blev det idag.

Jag var lite risig i magen på morgonen, alltså beslutade matte att jag  kunde ha

en lugn dag.

Onödigt, bara för att jag gjorde ett par extra nummer två behövde jag inte alls

ta det lugnt!!!

Hur som helst så blev jag inte skjutsad till nån bra skog nädå dra runt i mina

hemmaskogar var det som gällde.

Efter att ha gått lite nya vägar så hamnade jag på ett nytt ställe vid sjön.

 

Var rejäl dimma, men det gick alldeles utmärkt att bada i alla fall.

Utmärkt med nya badplatser.

 

Detta är inte alls så farligt som det ser ut.

Jag är ute och springer på spårvägen, men alla spårvagnar har slutat gå där

sen ganska länge.

 

Insåg att det går utmärkt att jobba som svamphund efter spårvägen.

Växte såna precis vid spåren.

 

Undrar varför människor tappar sina kalsonger när de åker spårvagn?

Finns mycket underligt i mina skogar.

 

Lämnade spårvägen och drog in i skogen och jobbade.

 

Mina trattkantareller håller på och torkar bort så det behövs en massa äckligt

hälsovådligt regn om jag inte ska bli arbetslös i förtid.

 

Gräset är fortfarande utsökt gott.

Skitmatte påstår att jag nog är slökt med komonstren eftersom jag tuggar så

mycket gräs.

Är jag inte alls, men gräs är gott!!!!

 

Följde spårvägen tillbaka.

Åkte ju spårvagn med människovalparna i somras så jag tänkte vänta på att

det kom en så jag fick åka igen.

Men matte påstod att jag skulle få sitta och vänta till sommaren.

 

Gav upp och gick in i skogen och jobbade istället.

Faktiskt så blev det inte en endaste svart trumpet idag till mattes glädje.

Bara lite kantareller och trattkantareller.

Resten av dagen har gått i slöhetens tecken, vilar mej i form för imorgon blir det

en upptagen dag.

Ska till skogen med min bästa människovän Helene igen och så ska en av mina

tvåbenta bloggkompisar med också.

Ska jobba massor och visa Boman vilken supereffektiv svamphund jag är.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards